نسخه چاپی

ایران؛ امن‌ترین فضای پروازی در جهان

‌مدیر عامل فرودگاه‌های كشور گفت: از سوی سازمان جهانی هواپیمایی(ایكائو)، فضای هوایی ایران از امن‌ترین و ایمن‌ترین فضاهای پروازی شناخته شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدعلی ایلخانی در جلسه شورای اداری لارستان گفت: این موضوع سبب افزایش پذیرش مسافران خارجی و پروازهای عبوری سایر کشورها در طول شبانه‌روز به هواپیماهای داخلی و خارجی با ارائه سرویس بی‌خطر می شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه ۵۴ فرودگاه در ایران فعالیت دارند، گفت: در ایران ۹۲ راه هوایی با طول ۵۹ هزار کیلومتر وجود دارد که توسط معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور اداره می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی لارستان چهار برابر پروازهای داخلی آن بوده و این فرودگاه نخستین فرودگاه در سطح کشور است که توانسته گواهینامه مدیریت ایمنی را در سطح فرودگاه‌های کشور از آن خود کند.

ایلخانی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی لارستان ششمین فرودگاه بین‌المللی است که توانسته گواهینامه استاندارد فرودگاهی را دریافت کند، افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور آماده سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌هایی است که زمینه سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۷ میلیارد تومان در فرودگاه بین‌المللی لارستان هزینه شده است، اضافه کرد: پیمانکاران فعالی که بتوانند سالن ترمینال خارجی این فرودگاه را هرچه سریع‌تر آماده و وارد چرخه اقتصادی کنند، فرودگاه لارستان را یاری رسانده‌اند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با ابراز خرسندی از تأمین اعتبار مورد نیاز برای گسترش پارکینگ هواپیماها در فرودگاه لارستان گفت: امیدواریم این مهم در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

ایلخانی با قدردانی از همت و همدلی مردم و مسئولان در عمران و آبادانی فرودگاه لارستان افزود: پیشرفت این فرودگاه نشان از ایثار و از خودگذشتگی و راهنمایی‌های علما و مسئولان این منطقه دارد.

وی با اشاره به اهمیت پیاده کردن مقررات ایمنی در فرودگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دارا بودن یک فرودگاه از گواهینامه استاندارد بین‌المللی سبب رغبت و علاقه بیشتر برقراری پروازهای شرکت‌های خارجی و بین‌المللی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تأکید بر افزایش پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان تصریح کرد: با ایجاد مسیرهای پروازی جدید، شاهد تردد سایر هموطنان در استفاده از پروازهای این فرودگاه خواهیم بود.

ایلخانی با بیان اینکه تکریم مردم و تسهیلات فرودگاهی نباید مغایر با اصول امنیتی باشد، عنوان کرد: اصول امنیتی و مقررات ایمنی درکنار هم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و علاوه بر اینکه کار به صورت امنیتی و حفاظتی انجام می‌شود، باید تسهیلات و تکریم ارباب رجوع نیز انجام شود.

وی فرودگاه لارستان را از نظر بهره‌مندی از زیرساخت‌های استاندارد فرودگاهی، یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور و مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های ناوبری دانست و اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی لارستان با دارا بودن باند پرواز ۳۲۰۰ متر طول و با عرض ۶۰ متر، قابلیت پذیرش ۳۱۰ هواپیمای ایرباس را دارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام آمادگی این شرکت در گسترش باند فرودگاه برای پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر افزود: در صورت لزوم با پیگیری‌ها و با توجه به نیاز، می‌توان کیفیت باند را به سطحی ارتقا داد که قابلیت هواپیماهای عظیم‌الجثه‌تر برای پروازهای حج عمره، تمتع و عتبات را داشته باشد.

ایلخانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۱ تعداد ۱۰۹ هزار نفر و در سال ۹۲، تعداد ۱۲۰ هزار نفر مسافر از فرودگاه بین‌المللی لارستان تردد داشته‌اند، گفت: این موضوع نشان از رشد ۱۰ درصدی افزایش مسافر در این فرودگاه دارد و این میزان متناسب و هماهنگ با رشد مسافر در سایر فرودگاه‌های کشور است.

وی با مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاری های انجام شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور در فرودگاه لارستان، این فرودگاه را از فرودگاه‌های سودآور دانست و عنوان کرد: از ۵۴ فرودگاه فعال در کشور، تنها شش فرودگاه قادر به تأمین هزینه‌های جاری خود هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه، در کشور، ۴۸ فرودگاه زیان‌آور فعالیت می‌کند، ادامه داد: سال گذشته شرکت فرودگاه‌های کشور، ۴۰۰ میلیارد تومان بابت عملکرد پایین این فرودگاه‌ها پرداخته کرده است اما به دلیل رسالت دولت در خدمت رسانی دولت به مردم، این هزینه باید پرداخت شود.

ایلخانی گفت: فرودگاه لارستان را در زمره فرودگاه‌های سود‌ده به‌شمار می‌رود و قطعا با سرمایه‌گذاری‌های بهتر، می‌تواند به یک فرودگاه شاخص تبدیل شود.

۱۳۹۳/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...