نسخه چاپی

اعتراض یك اقتصاددان به آمارسازی در دولت

«دادن آمارهای دروغین اقتصادی خدمت به كشور نیست خیانت است».

به گزارش نما به نقل از کیهان ، دکتر حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا ضمن اعلام این مطلب در واکنش به انتشار خبر رشد ۲/۵ درصدی اقتصاد گفت: نمی‌شود ظرف سه هفته شرایط اقتصادی کشور رشد کند و رئیس جمهور بگوید از رکود عبور کردیم. کسانی این آمارها را می‌دهند و با عجله هم تلاش می‌کنند از زبان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بیان شود. این خدمت به کشور نیست، بلکه خیانت است. این خبر خوشی نیز نیست و مردم بهتر می‌فهمند که این آمارها صحت ندارد.

این اقتصاددان به الف گفت: مردم این آمارها را باور ندارند چرا که آنها هستند که از نظر اقتصادی با وضعیت بد مواجه هستند.

اقتصاددان اصلاح‌طلب اضافه کرد: این آمارسازی‌ها اعتماد عمومی را کم می‌کند و دولت باید از این اقدامات تبلیغاتی جدا حذر کند.

راغفر ادامه داد: به نظر من ارائه آمارهای نادرست یک نوع بی‌اعتمادی آمارها را به دنبال دارد، نهادینه شدن آمارسازی خطرناک است و دولت باید جداً از آمارسازی خودداری کند.

راغفر ادامه داد: این نرخ رشدی که اعلام می‌شود اصلاً هیچ نسبتی با ظرفیت اقتصادی ندارد و متأسفانه میانگین رشد بلند مدت که حدود سه درصد است نیز اصلاً با ظرفیت‌های اقتصادی ایران که می‌تواند رشد دو رقمی را نیز به سهولت تجربه بکند خیلی فاصله دارد.

وی افزود: تفکر ورشکسته‌ای متأسفانه حداقل ۲۵ سال است که اقتصاد کشور را رقم می‌زند کماکان ادامه دارد و تا اینجا اصلی‌ترین قربانی هم تولید است و مادامی که تولید صنعتی محوریت صنعت کشور را تشکیل ندهد این فرایندها فقط به بدتر شدن وضعیت اقتصادی کمک می‌کند.

۱۳۹۳/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...