نسخه چاپی

وضعیت فوق‌العاده در كالیفرنیا

با دو برابر شدن وسعت حریق جنگلی در شمال كالیفرنیا، وضعیت فوق‌العاده در بخش‌هایی از این ایالت اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حریق گسترده از چند روز گذشته در شمال کالیفرنیا آغاز شده که اواخر دیشب دامنه این آتش‌سوزی به دو برابر افزایش یافت و بیش از 260 کیلومتر مربع از زمین‌های خشک، تپه‌ها و درختان را سوزاند.

شدت گسترش حریق باعث شد تا فرماندار ایالت کالیفرنیا ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده از ساکنان این منطقه بخواهد تا خانه‌های خود را ترک کنند. در حال حاضر بیش از 3700 آتش‌نشان مشغول مهار حریق اصلی از مجموع 11 حریقی که اطراف کالیفرنیا را دربرگرفته هستند اما تاکنون تنها موفق به مهار پنج درصد از آتش سوزی شده‌اند.

این حریق گسترده از اواخر روز چهارشنبه شدت گرفت و حدود 175 کیلومترمربع از جنگل‌های شمال کالیفرنیا را دربرگرفت و اکنون دامنه آن به بیش از 283 کیلومترمربع رسیده و بسیاری از زمین‌های ایالت کالیفرنیا و جنگل‌های ملی «الدورادو» در شمال شرق «ساکرانتو» را خاکستر کرده است.

بنابر اعلام کارشناسان آتش‌نشانی، با وجود توقف موج گرما که یک هفته کالیفرنیا را دربرگرفته بود، پیش بینی می‌شود با افزایش شدت وزش بادها، شعله‌های آتش مجددا زبانه کشیده و روز سختی را برای نیروهای اطفاء حریق رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان آغاز آتش سوزی‌ها در روز شنبه تاکنون به هیچ ساختمانی آسیب وارد نشده اما اداره جنگلداری و حفاظت در برابر حریق اعلام کرده که حدود 2000 منزل و 1500 ساختمان دیگر در مسیر شعله‌های آتش قرار دارند که تاکنون تخلیه شده‌اند.

«جری براون»، فرماندارکالیفرنیا نیز اواخر روز چهارشنبه با اعلام وضعیت فوق‌العاده تمام دستگاه‌های مربوطه را مامور مقابله با آتش سوزی کرده است.

۱۳۹۳/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...