نسخه چاپی

داعش اعدام گروگان انگلیسی را متوقف كند

شماری از ائمه مساجد انگلیس با صدور نواری ویدیویی از دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " خواستند روند اعدام گروگان دیگر انگلیسی را متوقف كند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از گاردین نوشت: شماری از مسلمانان و ائمه مساجد انگلیس در طرح هایی برای جلوگیری از اعدام گروگان دیگر انگلیسی از سوی داعش با صدور نواری ویدیویی از دولت اسلامی در عراق وشام " داعش " خواستند مراحل مربوط به تدابیر اعدام گروگان دیگر انگلیسی در اختیار داعش بنام آلن هنینگ که راننده تاکسی انگلیسی برای امداد رسانی به آوارگان سوریه در شمال این کشور توسط داعش به گروگان گرفته شده، متوقف کند.

این مسلمانان و ائمه مساجد انگلیس با تهیه و تنظیم این نوار ویدیویی از داعش خواستند تا این گرورگان را آزاد کند چرا که قتل این گروگان به مثابه نقض صریح تعالیم شریعت اسلامی تلقی می شود.

به نوشته این نشریه انگلیسی دخالت مسلمانان زمانی در این باره برای جلوگیری از اعدام این تبعه انگلیسی آغاز شد که بسیاری از دوستان جان کانتلی گروگان سوم انگلیسی از نحوه پخش فیلم تبلیغاتی داعش که توسط این گرورگان مطالبی به زبان آورده بود خشمگین شدند.

در این نوار ویدویی داعش کانتلی از دو دولت انگلیس و آمریکا خواسته بود تا در مواضع خود در قبال نحوه تعامل با داعش تغییر رویه دهند، و در خصوص پرداخت خون بها با گروگان گیرها همکاری کند، و سیاست گفت‌وگو و مذاکره با ربایندگان را در گیش گیرد، دوستان کانتلی وی را مردی بسیار خوب می دانند که از روحیه ای بسیار مثبت و فعال برخوردار است.

گاردین در بخش دیگری از این خبر خود می نویسد: در این نوار جدید و بر خلاف نوارهای سابق کانتلی به گونه ای بسیار آرام ظاهر شده است و برخلاف نوارهای قبلی که گروگان ها سخنان گروگان گیرها را با لحن تند بیان می کردند و گروگان گیرها آمریکا و انگلیس را از بمباران مراکز داعش منع می کردند و می گفتند در صورت ادامه این سیاست گروگان ها کشته می شود در این نوار کانتلی در حالی در برابر دوربین ظاهر شد که بسیار آرام تر از گروگان های قبلی بود،‌ و متنی مکتوب را قرائت می کرد و وعده داد در نوارهای دیگری هم ظاهر خواهد شد تا حقایق را باز گو کند و بگوید داعش چگونه است و میزان تاثیر حملات آمریکا بر منطقه را تشریح کند.

این نشریه انگلیسی به نقل از علمای مسلمانی که در نوار ویدیویی از داعش کمک خواسته اند تا این گروگان را آزاد کند آمده است: ادامه بازداشت این گروگان بر خلاف آموزه های قرآن کریم و آموزهای دیگر دین مبین اسلام است و خود نمادی از ظلمی است که بر خود مسلمانان روا داشته شده است و همان اندازه که زندانیان گوانتانامو زجر کشیدند با این کار همان ظلم منتقل می شود، از این رو این اقدام کاملا ً نادرست است.

این مسلمانان در این ویدیو اعلام کردند :هنینگ برای کمک به مسلمانان به همراه کاروانی بشر دوستانه عازم سوریه شد و از این رو ابراز امیدواری کردند، به دلیل جایگاهی که در دین اسلام از ان برخوردار هستند داعش را به خودداری از اعدام این گروگان متقاعد سازند.

فعالان اسلامی امیدوارند مقامات عالی رتبه گروه دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" از طریق شبکه های اجتماعی موفق به مشاهده این فیلم ویدیویی شوند و از قتل این گروگان منصرف شوند.

هنینگ 47 ساله از روستای اکسلز از توابع استان منچستر و متاهل است و دو فرزند پسر دارد و سال گذشته زمانی که به دوستان مسلمانش ملحق شد و از مرزهای ترکیه وارد سوریه شد در روستای دانا به دست داعش افتاد.

۱۳۹۳/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...