نسخه چاپی

رادیو تلویزیون یمن سقوط كرد

حوثی ها توانستند ساختمان رادیو تلویزیون دولتی یمن را به تصرف خود درآورند.

به گزارش نما، تصرف ساختمان رادیو تلویزیون دولتی یمن در پایتخت پس از درگیری های شدید مسلحانه در چند روز اخیر میان نیروهای ارتش و اعضای مسلح حوثی ها روی داد.

همزمان سازمان ملل متحد از دست یابی به توافق میان دولت یمن و حوثی ها خبر داد. با این حال همچنان درگیری های مسلحانه میان دو طرف متوقف نشده است.

حوثی ها پس از سیطره بر ساختمان رادیو تلویزیون دولتی در صنعا، پخش بر نامه های آن را متوقف کردند. با این حال چند ساعت بعد، پخش برنامه های رادیو تلویزیون دولتی یمن از مکان دیگری ازسرگرفته شد. گفته می شود این پخش جدید از یکی از پایگاه های ارتش یمن صورت می گیرد.

حداقل ۵ نفر در حمله حوثی ها برای تصرف ساختمان رادیو تلویزیون دولتی یمن کشته شدند. علاوه بر این کنترل استادیوم بزرگ صنعا هم به دست حوثی ها افتاد.

هم اکنون درگیری های شدید در مناطق متعدد پایتخت در جریان است و برخی مناطق از جمله شمال منطقه قدیمی صنعا به تصرف حوثی ها درآمده است.

حوثی ها به شیعیان زیدیه (۴ امامی) هوادار حسین بدرالدین الحوثی گفته می شود که خواهان کناره گیری دولت یمن و لغو افزایش سوخت هستند. حوثی ها هم اکنون در قالب حزب "انصار الله" در حال فعالیت هستند.

حوثی ها در سال های اخیر بارها وارد جنگ شدید با دولت مرکزی یمن شدند.

افراد مسلح حوثی ها تلاش می کنند کنترل مرکز پایتخت را در دست بگیرند.

خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ هم درباره این درگیری ها گفت:» دهها کشته و زخمی از جمله ۱۵ غیرنظامی در حملات خمپاره ای در صنعا کشته شدند. همزمان شمار زیادی از ساکنان پایتخت در حال ترک شهر هستند.

همزمان فرستاده سازمان ملل متحد به یمن (جمال بن عمر) از دست یابی به توافق میان حوثی ها و دولت صنعا برای حل بحران خبر داد.وی گفت که اقدامات برای امضای توافقنامه در حال انجام است.

وجاء في بيان لمكتب جمال بن عمر "أنه بعد مشاورات مكثفة مع جميع الأطراف السياسية بما فيها أنصار الله (الحوثيون) تم التوصل الى اتفاق لحل الأزمة الحالية في اليمن (...) والتحضير جار لترتيبات التوقيع" على الاتفاق.

۱۳۹۳/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...