نسخه چاپی

وزیر ارشاد: سایت های فاقد مجوز باید فیلتر شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه تاكنون سه ضرب الاجل برای دریافت مجوز به سایت های خبری فاقد مجوز داده شده است، گفت: سایت های خبری فاقد مجوز باید فیلتر شوند.

به گزارش نما، علی جنتی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از فصلنامه «کتابشناسی ماه» در پاسخ به پرسش ایرنا درباره برخی اعتراضات به سیاست وزارت ارشاد برای فیلتر سایت های خبری فاقد مجوز، اظهار داشت: از نظر قانون مطبوعات که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است، همه مطبوعات و نشریات مکتوب و رسانه های خبری دیجیتال مشمول قانون مطبوعات هستند.

وی توضیح داد که مشمول این قانون شدن بدان معناست که هر نشریه مکتوب و دیجیتالی باید از هیات نظارت مجوز داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آبان ماه سال گذشته (دی ماه و بهمن ماه سال گذشته و خردادماه سال جاری) به سایت های خبری فاقد مجوز برای گرفتن مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات ضرب الاجل داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد که این وزارتخانه فهرستی از اسامی سایت های دارای مجوز که در حدود 250 سایت بوده اند را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرده و فیلتر سایت خبری فاقد مجوز را خواستار شده است.

جنتی در عین حال گفت: وزارت ارشاد خواهان آن است تا سایت های خبری مجوز بگیرند و این مجوز نیز به راحتی صادر می شود؛ در جلسه اخیر هیات نظارت بیش از 40 مجوز برای فعالیت سایت های خبری صادر شد تا این سایت ها شناسنامه داشته و تحت قانون مطبوعات فعالیت کنند.

۱۳۹۳/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...