نسخه چاپی

سایت‌های خبری بدون مجوز فیلتر می شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سایت‌های خبری كه برای دریافت مجوز اقدامی نكرده‌اند طبیعتاً باید فیلتر شوند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر؛ علی جنتی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از «کتابشناسی ماه» در پاسخ به پرسشی درباره فیلترینگ سایت‌های خبری غیرمجاز افزود: از نظر قانون مطبوعات که مصوب مجلس شورای اسلامی است همه مطبوعات و رسانه های خبری دیجیتال مشمول قانون مطبوعات هستند.

جنتی گفت: از سال گذشته به کرات به سایت‌های خبری که مجوز ندارند اعلام کردیم که مجوز دریافت کنند و برای این کار ضرب‌الاجل‌های مختلفی تعیین شد.

وی افزود: سایت خبری که پس از تعیین مهلت‌های مختلف برای دریافت مجوز هنوز اقدامی نکرده است طبیعتاً باید فیلتر شود.

جنتی گفت: لیست حدود 250 سایتی که مجوز دریافت کرده‌اند به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات ارسال کرده‌ایم و خواستار فیلتر شدن سایت‌های بدون مجوز شده‌ایم.

وی درباره صدور مجوز سایت خبری تاکید کرد: مجوز سایت‌های خبری به راحتی صادر می‌شود و در جلسه گذشته هیئت نظارت نیز با بیش از 40 مورد درخواست برای سایت‌های خبری موافقت شد.

ضابطه‌مند شدن آمارها درباره میزان مطالعه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارائه آمارهای درباره میزان مطالعه را ضابطه‌مند می‌کنیم تا بتوانیم تصویری واقعی از کتابخوانی در کشور داشته باشیم.

علی جنتی افزود: کتاب‌های دفاع مقدس جزو سرمایه‌های اساسی کشورماست؛ این کتاب‌ها نشان دهنده حماسه عظیمی است که ملت ما در مدت هشت سال جنگ تحمیلی آفرید و آن‌ها برای ما در داخل و خارج از کشور ارزشمند هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عرضه کتاب در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: همه کتاب‌هایی که مفید باشند و بدانیم مخاطب دارند باید به آن نمایشگاه بفرستیم.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره لیست کتاب‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت افزود: بنده آن لیست را ندیده ام ولی بطور کلی لازم است به هر مقدار که می توانیم کتاب‌ها را ترجمه و آن‌ها را با ترجمه‌ای روان و صحیح عرضه کنیم تا بتوانیم فرهنگمان را به دنیا منتقل کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: بنا ندارم در این نمایشگاه شرکت کنم.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره وضع مطالعه و آمارها در این باره افزود: هم اکنون ارائه آمار در این باره را ضابطه‌مند و تأکید کرده‌ایم که در ارائه آمار از بازدیدکنندگان و مراجعان کتابخانه‌های عمومی با دقت عمل شود و همچنین ارائه اطلاعات و گزارش‌ها نیز دقیق، منظم و بدون بزرگنمایی باشد تا بتوانیم تصویری واقعی از کتابخوانی در کشور داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری ممیزی به ناشران گفت: این موضوع مربوط به هیئت نظارت است و هم اکنون حدود 21 نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جلسات هیئت نظارت بر کتاب بطور مرتب تشکیل می‌شود و از جمله سیاست‌هایی که پیگیری می‌کند واسپاری برخی از امور به نهادهای مورد اعتماد است.

جنتی گفت: تعدادی از ناشران شورای علمی مورد اعتماد دارند و بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارند و در این مدت نیز تخلفی نداشته‌اند.

وی افزود: هیئت نظارت تصمیم دارد به این گونه ناشران مجوز دهد تا کتاب‌های‌شان را به چاپ برسانند؛ این کار به تدریج انجام می‌شود و این موضوع نافی نظارت وزارت ارشاد نیست.

۱۳۹۳/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...