نسخه چاپی

روایت وزیر از همسایگی با رهبر انقلاب

وزیر بهداشت با اشاره به خاطره ای از همسایگی با مسجد اقامه نماز رهبر انقلاب در مشهد در سالهای قبل از انقلاب، از بزرگترین سرداران دفاع مقدس به عنوان دانشجویان اخلاق محور یاد كرد و گفت: تغییرات جدی در آموزش پزشكی ایران رخ می‌دهد.

به گزارش نما ، سید حسن هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه تهران به تسنیم گفت : دانشگاه علوم پزشکی تهران مایه افتخار برای همه ایرانیان و مسلمانان است زیرا این دانشگاه خدمات بسیاری به مردم و مسلمانان ارائه کرده است و از صد سال گذشته نیز دانشگاه تهران از جمله کانون‌های مهمی بود که در کنار مردم بود.

وی ادامه داد: بنابراین باید قدر داشته‌های خود را بدانیم زیرا افرادی مانند دکتر قریب در دانشگاه تهران تربیت شدند و حتماً نیز مسئولان این دانشگاه به وظایف خطیر خود واقف هستند، بنده با اعتنا به همه دانشگاه‌ها باید عنوان کنم که دانشگاه تهران نماد علمی کشور است و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب حساسیت در نیروهای این دانشگاه متفاوت‌تر است و باید «در» این دانشگاه بر روی هر ایرانی باز باشد و بتوانیم به آنها کرسی دهیم.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم برای سال آینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ریشه‌یابی کند تا حضور دانشجویان در چنین مراسمی با اکثریت بیشتری برگزار شود و زیرا یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران این است که محیط دانشگاه‌ها بانشاط باشد زیرا برخی مواقع تصور بر آن است که دانشگاه اسلامی نباید محیط با نشاطی داشته باشد در حالیکه بنده از دوران دبیرستان در مشهد و در نزدیکی مسجدی که رهبر معظم انقلاب نماز اقامه می‌کردند با کسانی که امروز سکاندار نظام هستند ارتباط داشتم و از روحیات، ارزش‌ها و منش‌های آنان اطلاع دارم و تردیدی ندارم که دانشگاه باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و فضای آن مانند خانه برای دانشجویان شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: حتی اگر دانشجویی نیز خطایی مرتکب شد باید همان رفتاری که با خانواده مان داریم برای تحقق استقلال و امنیت کشور انجام دهیم و در شرایط حساس کنونی که نیاز به علم‌‌اندوزی و دانش و ارتقاء فناوری داریم این مسئله بیشتر نیاز است ولی متاسفانه در طول تاریخ مردم اسیر برخی بی‌مرامی‌ها شده‌اند و مرام همان اخلاق است که دین ما نیز آن را می‌گوید همانطور که پیغمبر برای تکریم اخلاق

وی در ادامه عنوان کرد: اگر در جایی بنده ناتوان بودم نباید آن را به دیگران تعمیم دهم و باید بدون شعار کار کرد زیرا ایران منابع باورنکردنی نفت و گاز که جزو انرژی‌های نخست جهان است را دارد. این در حالیست که در کنار این منابع سواحل و طبیعت کشور نیز به همراه معادن می‌تواند باعث امیدواری مردم شود و باید به آینده امیدوار بود.

هاشمی به مناسبت هفته دفاع مقدس به ارواح شهدا نیز درود فرستاد و گفت: بسیاری از سرداران بزرگ جنگ دانشجو بودند و چون اخلاق داشتند برای دفاع از کشور به جبهه‌ها رفتند و باید از باکری‌ها و همت‌ها یاد کرد.

وزیر بهداشت به برنامه‌های متعدد و خوب حوزه‌های آموزشی و دیگر حوزه‌های وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: تغییرات جدی در آموزش پزشکی کشورمان خواهد داد و در جهت ارتقاء علوم پزشکی پیش خواهیم رفت تا فارغ‌التحصیلان این حوزه با طبقه‌بندی‌های علمی و مهارت بیشتری بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی در توصیه‌های خود به دانشجویان ورودی جدید عنوان کرد: بنده به عنوان استاد این دانشگاه عنوان می‌کنم که از عمر خود به خوبی استفاده کنید چون زمان به سرعت می‌گذرد و نباید از گذر زمان غصه خورد. بنده یک زمانی چند وقت پیش به همراه خانواده به پیرانشهر آذربایجان رفته بودم و مشاهده کردم که پشت تراکتور نوشته بود ای کاش زندگی مثل این وسیله دنده عقب داشت. شما دانشجویان سعی کنید ( ای کاش) در زندگی کمتر داشته باشید.

هاشمی تصریح کرد: دانشجویان امروز باید خیلی محکم تر و مقاوم‌تر باشند زیرا زندگی افت و خیز زیادی دارد و باید خودتان را بسازید. البته همه زندگی درس خواندن نیست ابعاد مختلفی دارد. بنده به تفاوت استعدادها معتقد نیستم بلکه می‌توان با پشتکار و اراده کمبود استعداد را نیز جبران کرد. ولی بدانید دنده عقب در تحصیل وجود ندارد.

وزیر بهداشت به یکی از فرمایشات امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام جمله زیبایی دارد و عنوان کرده که هر کس باید وظایف خود را عمل کند. حال می‌خواهد هر مسئولی که باشد. دانشجو نیز وظیفه‌اش علم‌آموزی است.

هاشمی به شرایط کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: ببینید جهل و تعصب چه بلاهایی در منطقه به‌وجود آورده است. در تاریخ سابقه نداشته است چطور می‌توان در قرن بیستم کنیز فروخت و خلیفه منصوب کرد. جنایاتی که امروز ما شاهد آن هستیم از جنایات دوران چنگیز نیز بدتر است.

وزیر بهداشت در پایان به دانشجویان توصیه کرد تا از بی‌تحرکی دوری کنند و با ورزش اراده خود را تقویت کنند زیرا عقل سالم در بدن سالم است.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...