نسخه چاپی

اسرائیل از افزایش جمعیت فلسطینی ها وحشت دارد

مقام صهیونیست افزود: مقامات اسرائیلی باید بادیه نشینان را از صحرا كمی دور كنند و به زندگی قانون مند اعم از نحوه زندگی،‌كار و تحصیل نزدیك كنند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، روزنامه "تایمز آو اسرائیل" گزارش داد که افزایش جمعیت اعراب در سرزمین های اشغالی باعث وحشت اسرائیلی ها شده برای همین سیاست شهرک سازی اسرائیل برای سلب حقوق مشروع فلسطینیان همچنان ادامه دارد.





بر اساس این گزارش، در چند ماه گذشته طرح نژاد پرستانه "پراور" به هدف بیرون کردن ساکنین دهها روستای فلسطینی در صحرای نقب مطرح شده است و امروز هم سازمانهای اسرائیلی و در راس آنها دولت اسرائیل به دنبال تحمیل توطئه های جدید برای یهودی سازی شهر الجلیل هستند و قرار است صد هزار یهودی در این شهر ساکن شوند.





این رسانه با تاکید بر اینکه این طرحهای اسرائیل بیانگر نگرانی شدید اسرائیلیها از افزایش جمعیت اعراب در اسرائیل است می افزاید وزارت کشور اسرائیل با طرح یهودی سازی الجلیل موافقت کرده است تا با ایجاد شهرک سازی و گسترش آنها در این شهر موازنه جمعیت به نفع یهودیان تغییر یابد.




از سوی دیگر اویگدور لیبرمن وزیر امورخارجه اسرائیل وابسته به گروه راست افراطی اسرائیل هم اعلام کرد باید بزرگترین چالش اسرائیل یعنی جذب سه و نیم میلیون یهودی از خارج به اسرائیل اجرا شود تا بنا به گفته وی وحدت مردمی به جای وحدت اراضی و حق بازگشت اسرائیلیها محقق شود.




رای الیوم در ادامه با اشاره به این که چنین اظهاراتی بیانگر نگرانی مقامات اسرائیلی و دغدغه مردمش است به گزارش دیروز روزنامه هاآرتص پرداخت و افزود یئیر شامیر وزیر کشاورزی و رئیس کمیته امور ساکنین اعراب بادیه نشین نقب اعلام کرد اسرائیل باید محدود کردن زاد و ولد در روستاهای بادیه نشین نقب را بررسی کند.




مقام صهیونیست افزود: مقامات اسرائیلی باید بادیه نشینان را از صحرا کمی دور کنند و به زندگی قانون مند اعم از نحوه زندگی،‌کار و تحصیل نزدیک کنند.




این وزیر اسرائیلی افزود باید قضیه تعدد زوجات بادیه نشینان حل شود تا شمار زاد ولد بادیه نشینان کاهش یابد. در سال دوهزار و سی و پنج شمار اعراب بادیه نشین نقب به پانصد هزار نفر خواهد رسید.




هاآرتص نوشت طبق تحقیقات پارلمان اسرائیل در سال دوهزار و سیزده ، در سی درصد از خانواده های بادیه نشین در نقب تعدد زوجات وجود دارد و این امر با قوانین اسرائیل مغایرت دارد.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...