نسخه چاپی

زیرمیزی كاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرایی شدن كتاب ارزش نسبی سلامت در سال ۹۳ گفت: با اجرایی شدن این كتاب ضمن رعایت اصل تعادل منابع و مصارف، و قیمت گذاری واقعی، از پرداخت‌های غیر قانونی جلوگیری می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در اجلاس رؤسا و معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که هم اکنون در وزارت بهداشت در حال برگزاری است، اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور رشد ساماندهی تعرفه‌ها را در بخش ویزیت و هتلینگ شاهد هستیم.

محسنی بندپی در ادامه افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۷ بسته خدمتی با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم ارائه شده است. همچنین با اجرای طرح تحول در نظام سلامت کشور، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در حاشیه کلان شهرها بیمه شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی سلامت در سال ۹۳ گفت: با اجرایی شدن این کتاب ضمن رعایت اصل تعادل منابع و مصارف، و قیمت گذاری واقعی، از پرداخت های غیر قانونی جلوگیری می شود.

محسنی بندپی افزود: با اجرای مفاد این کتاب بیش از ۱۷۰۰ خدمت، قیمت گذاری و ساماندهی خواهد شد و امکان حذف و برخورد قانونی با اضافه دریافتی برای بیش از ۱۷۰۰ کد صورت می گیرد.

وی از راهکارهای اصلاحی و پیشگیرانه این طرح به ابلاغ هرچه سریعتر راهنمای بالینی مصوب از سوی سیاستگذاران سلامت به منظور ایجاد امکان نظارت بر کمیت و کیفیت ارائه این خدمات اشاره کرد و افزود: تولید یک نرم‌افزار نقشه معنوی و ایجاد انطباق بین کدینگ ملی ۶ رقمی از دیگر راهکارها است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه گفت: بازنگری و به روز رسانی فهرست تعهدات بیمه پایه سلامت بر مبنای ارزش‌های نسبی جدید، دیگر موارد اصلاحی و پیشگیرانه این طرح است.

محسنی بندپی با اشاره به اجرای همزمان دستورالعمل اجرایی ماده ۱۷ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی و تبصره ۱ بند «و» ماده ۳۲ قانون برنامه پنجم توسعه گفت: براساس این ماده قانونی کلیه ارائه‌دهندگان خدمات سلامت مؤظف به همکاری با سامانه جامع و همگانی سلامت و انعقاد قرارداد همکاری با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند.

وی از دیگر راهکارهای اصلاحی و پیشگیرانه به تعیین معیارها و اعمال «اولویت‌بندی خدمات سلامت» در تدوین فهرست خدمات پایه سلامت اشاره کرد و تاکید کرد: باید در راستای تعادل منابع و مصارف با هدف ارتقاء دسترسی و بهره‌مندی اقشار محروم و رعایت عدالت در برخورداری از خدمات سلامت کوشا باشیم.

محسنی بندپی با اشاره به تقویت سازو کارهای نظارتی موجود، بر برخورد قاطع قانونی با آن گروه از ارائه‌دهندگان خدمات سلامت که به رغم اجرای ارزش‌های نسبی جدید به دریافت‌های غیرقانونی خود ادامه دهند، تاکید کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای مفاد کتاب ارزش نسبی سلامت، علاوه بر ماندگاری پزشکان در بیمارستان‌های دولتی، هزینه‌های پرداختی از جیب مردم نیز کاهش می‌یابد و باعث رضایتمندی مردم خواهیم شد.

۱۳۹۳/۷/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...