نسخه چاپی

محاصره مقبره سلیمان شاه توسط داعش

پایگاه اینترنتی 'ملیت' تركیه روز سه شنبه، نوشت: مقبره 'سلیمان شاه' جد بنیانگذاران امپراطوری عثمانی متعلق به تركیه در خاك سوریه به محاصره نیروهای داعش درآمده است. بر اساس این گزارش،نیروهای داعش از شب گذشته با یك هزار و ۱۰۰ نیرو، مقبره سلیمان شاه در روستای 'كاراكوزاك' از توابع 'حلب' را به محاصره خود درآورده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ملیت با اشاره به خطر احتمال گروگان گرفته شدن ۳۶ نظامی ترک مستقر در این مقبره توسط عناصر گروهک تروریستی داعش، افزود: نیروهای تکفیری داعش در جاده مواصلاتی از ترکیه به این منطقه نیز تدابیر امنیتی اتخاذ کرده اند. برخی رسانه های ترکیه نیز امروز از آماده باش برخی واحدهای نظامی ترکیه در مرزهای این کشور با سوریه خبر دادند.

مسوولین ترکیه تاکنون به کرات اعلام کرده اند که در صورت حمله به مقبره سلیمان شاه که تنها قطعه خاک ترکیه در خارج از مرزهای این کشور است، نیروهای نظامی ترکیه وارد عمل خواهند شد.

بر اساس ماده ۹ معاهده منعقد شده میان ترکیه و فرانسه در دوره سلطه فرانسه بر سوریه در سال ۱۹۲۱ میلادی، این مکان تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد و سربازان ترکیه ای از آن محافظت می کنند.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...