نسخه چاپی

افشای حمایت آل سعود از گروه های تروریستی

شبكه تلویزیونی الجدید لبنان با انتشار اسنادی چهره اصلی پشت پرده حمایت از داعش را افشا كرد.

یه گزارش نما به نقل از ابنا، روز گذشته شبکه تلویزیونی الحدید لبنان طی گزارشی خبری اسنادی را منتشر کرد که؛ بر اساس آن بندربن سلطان، چهره اصلی پشت پرده حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از داعش و سایر گروه‌های تروریستی موجود در منطقه است.

در این اسناد اشاره شده که بندربن سلطان به‌ عنوان رابط بین حکومت سعودی و گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق و مصر فعالیت دارد و تاییدات لازم مربوط به ارسال سلاح‌های مختلف و یا تامین مالی این گروه‌ها، برای خرید سلاح و سایر موارد لجستیکی با امضا و دستور وی انجام می‌پذیرد.

در این اسناد آمده است که این مقام بلند پایه سعودی برای کمک به گروه‌های تروریستی بودجه جداگانه‌ای را در نظر گرفته و همچنین رئیس دفتر پادشاه رژیم آل سعود نیز در تامین مالی شاهزاده بندربن سلطان با وی همراه بوده و به طور رسمی برای فعالیت‌های این شاهزاده افراطی سعودی بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.

بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود (متولد ۱۹۴۹ میلادی) از اعضای خاندان آل سعود است. وی ریاست شورای امنیت ملی عربستان را از سال ۲۰۰۵ تاکنون برعهده دارد و از ژوئیه ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۴ ریاست استخبارات عمومی (سازمان اطلاعات و امنیت) رژیم آل سعود را بر عهده داشت. وی فرزند سلطان بن عبدالعزیز اولین ولیعهد درگذشته ملک عبدالله و برادرزاده امیر عبدالله پادشاه عربستان است. بندر بن سلطان بیش از ۲۰ سال از ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۵ سفیر عربستان سعودی در امریکا بود.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...