نسخه چاپی

كاهش 39 درصدی صادرات صنعت كفش

رییس هیئت مدیره جامعه صنعت كفش كشور گفت: متاسفانه در پنج ماه اول امسال صادرات كفش با كاهش 39 درصدی همراه بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منطقه خراسان،علی لشکری در مراسم افتتاحیه اولین مرکز آموزش کفش در مشهد درخصوص وضعیت صنعت کفش کشور گفت: صنعت کفش ایران در رتبه 11 جهان قرار دارد و در آسیا در رتبه هفتم است و به لحاظ مصرف در رتبه 16 است و به لحاظ تولید در خاورمیانه دارای رتبه اول است.

وی اشاره کرد: به لحاظ بازار مصرف، صنعت کفش دارای روند روبه رشدی است به طوری که میانگین برآوردهای بین‌المللی حاکی از این است که ایران با رشد 10 درصدی، 17 درصد سهم بازار خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

لشگری گفت: این صنعت ارزآور و اشتغال‌زا است و ما این ادعا را داریم که این صنعت و صنعت‌های پشتیبانش معادل صنعت خودروی کشور نیروی انسانی شاغل دارد و عمده نیروی کار این صنعت خرد و کارگاهی است.

وی اشاره کرد: شاید بتوان گفت 95 درصد واحدهای تولید کفش کشور واحدهای کوچک و کارگاهی هستند.

به گزارش ایسنا، جواد خواب‌نما مدیرکل سازمان فنی‌حرفه‌ای استان خراسان در ادامه طی سخنانی درخصوص مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ظرفیتی حدود هشت درصد فعالیت‌های مختلف آموزش‌های مهارتی کشور را برعهده دارد که دارای 55 مرکز آموزشی دولتی و بیش از 1000 آموزشگاه آزاد خصوصی است.

وی بیان کرد: میزان آموزش‌های محقق شده در سال 92 حدود 25 میلیون نفر بود.

خواب‌نما اظهارکرد: آخرین رهگیری انجام شده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان براساس دستورالعمل‌های سازمانی این طور است که حدود 50 درصد از آموزش‌های مهارتی ارائه شده اثرگذار بوده است.

وی اظهارکرد: رشته‌های پیشرفته‌ای نظیر بیوتکنولوژی جانوری و گیاهی، نرم‌افزارهای مهندسی فضای سبز، ربات صنعتی، آموزش‌های نو و انرژی خورشیدی و ... در سطح استان برگزار می‌شود که در دیگر استان‌ها به ندرت شاهد آن بوده‌ایم.

مدیرکل سازمان فنی‌حرفه‌ای استان خراسان اظهارکرد: دستگاه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از محوری‌ترین دستگاه‌ها در تربیت نیروی ماهر و کارآمد کشور است.

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...