نسخه چاپی

تظاهرات افغان‌ها در اعتراض به بریده ‌شدن بینی یك زن + تصاویر

عکس خبري -تظاهرات افغان‌ها در اعتراض به بريده ‌شدن بيني يک زن + تصاوير

فعالان مدنی افغانستان امروز در اعتراض به بریده شدن بینی یك زن در ولایت دایكندی مقابل كمیسیون مستقل حقوق بشر در كابل تجمع كردند.

به گزارش نما به نقل از ابنا، جمعی از مردم افغانستان و فعالان مدنی در اعتراض به بریده شدن بینی زنی در دایکندی، مقابل کمیسیون مستقل حقوق بشر گردهم آمدند و خواستار پیگیری چنین حوادثی شدند.

تظاهر کنندگان امروز ـ سه شنبه هشتم مهرماه ـ به صورت نمادین بینی‌های خود را بانداژ کرده بودند و با شعار «من هم بینی ندارم» مقابل کمیسیون مستقل حقوق بشر در کابل تجمع کردند.

آنان ادعا می‌کردند که در ۱۳ سال گذشته نهادهای دولتی، خصوصی و نهادهای حقوق بشری سکوت ننگین و مرگباری در مقابل حوادث این ولایت کرده‌اند و تبعیض‌های سیستماتیکی انجام داده‌اند.

«محمدحسین مهر جو» فعال مدنی که در این راهپمایی حضور داشت، گفت: هر چند در سیزده سال گذشته حکومت و نهادهای حقوق بشری توجه چندانی به حوادث ولایت‌های دور افتاده بنا به دلایلی نداشته است، ولی از حکومت جدید می‌خواهیم که بیشتر توجه کند.

این فعالان در حالی مقابل کمیسیون مستقل حقوق بشر جمع شده‌اند که این نهاد بار‌ها اعلام کرده است که نهادهای امنیتی و قضایی به پیگردهای آنان توجه نمی‌کند.

تظاهر کنندگان با صدور قطعنامه‌ای ابراز کردند که در سال جاری بیش از ۱۰۰ واقعه در دایکندی صورت گرفته ولی هیچ کدام پیگیری نشده است و باید مسئولان ولایتی مورد بازپرسی قرار بگیرد.

در این قطعنامه از حکومت خواسته شده است که یک کمیته برای بررسی چنین حوادثی شکل دهد تا پلی بین مردم و دولت باشد.

این فعالان در قطعنامه خود آورده بودند که با بریده شدن هر بینی؛ بینی دموکراسی بریده می‌شود که نشان می‌دهد ارزش‌های نوین چقدر شکننده است.

گفتنی است که این اولین حادثه در ولایت دایکندی نمی‌باشد و تا کنون چندین مورد زنان به قتل رسیده‌اند و یا اینکه بینی‌هایشان بریده شده است.

لازم به ذکر است که خانمی که بینی او بریده شده طاهره نام دارد، ۲۰ سال سن دارد و از ساکنان شهر نیلی، مرکز ولایت دایکندی است.


35f626195a78201a8d075e8e2845ef0a.jpg

85ccd5f46e770531bba30a32e621b443.jpg

d78b98e3f70e867cdddae87d5f3fdd29.jpg

c4ecc44bb7f03a8826c49279bac26f1e.jpg

۱۳۹۳/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...