نسخه چاپی

رسانه‌های انگلیسی‌زبان

می توانستم ایران را از نقشه جهان محو كنم!

«اگر یك هلیكوپتر بیشتر به عملیات "پنجه عقاب" اعزام كرده بودم، این عملیات می توانست موفق باشد... درصورت حمله به ایران، بار دیگر رئیس جمهور می شدم.»

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (پنجشنبه، 10 مهر 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر امریکا (Businessinsider):

جیمی کارتر: می توانستم ایران را از نقشه جهان محو کنم [!].

جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق امریکا، در نودمین سالروز تولدش و طی مصاحبه با شبکه سی ان‌بی‌سی (CNBC) درمورد دوره اول ریاست جمهوری خود و اینکه چرا در دور دوم رای نیاورد سخن گفته است. وی گفته، اگر یک هلیکوپتر بیشتر به عملیات "پنجه عقاب" اعزام کرده بود، این عملیات می توانست موفق باشد. پنجه عقاب، نام تلاش شکست خورده امریکا برای نجات گروگان هایی است که توسط انقلابیون ایران در سفارت امریکا در تهران نگهداری می شدند. عملیات پنجه عقاب، پس از ایجاد اشکال فنی در سه هلیکوپتر شرکت کننده در این عملیات، به شکست انجامید. کارتر افزود: فکر می کنم اگر می توانستم گروگان ها را نجات بدهم بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب می شدم. وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته، اگر به ایران حمله نظامی می کردم، بار دیگر در انتخابات پیروز می شدم و ما با سلاح هایی که داشتیم می توانستیم ایران را از روی نقشه محو کنیم، اما با این حمله بسیاری از افراد بیگناه از جمله گروگان های امریکایی کشته می شدند و بنابراین تصمیم به عدم حمله، تصمیم درستی بوده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران (Presstv):

محمود عباس: فلسطین درمورد شکایت به سازمان ملل برای صدور قطعنامه علیه اسرائیل، تحت فشار امریکاست.

محمود عباس، رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین گفت: ایالات متحده، فشار سنگینی را بر فلسطینی ها وارد کرده تا برنامه خود برای پیگیری قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم اسرائیل را کنار بگذارند. عباس روز چهارشنبه در شهر اشغال شده رام الله در کرانه باختری اظهار داشت: واشنگتن گفته، فلسطینی ها درصورت تلاش برای تصویب این قطعنامه در خطر از دست دادن 700 میلیون دلار کمک سالانه امریکا قرار خواهند گرفت.

وب سایت امریکایی یاهو (Yahoo):

اختلافات درمورد ایران و شهرک سازی های اسرائیل به مذاکرات نتانیاهو و اوباما آسیب زد.

"عصبانیت امریکا از شهرک سازی های جدید اسرائیل" از یک سو و "بدبینی اسرائیل نسبت به دیپلماسی هسته ای امریکا در قبال ایران" از سوی دیگر، موجب اختلاف و عدم توافق بین باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در دیدار چهارشنبه در کاخ سفید شد. این اولین دیدار نتانیاهو و اوباما پس از بحران غزه بود که نتیجه موفقی دربر نداشت. بحران غزه موجب اختلاف زیادی بین این دو متحد قدیمی شد که لفاظی هایی نیز علیه یکدیگر انجام داده بودند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

امریکا می گوید، برنامه شهرک سازی اورشلیم، تعهد اسرائیل به صلح را زیر سوال می برد.

جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنین گفته این رفتار و اقدام دولت اسرائیل به مناقصه و ساخت و ساز، "پیام نگران کننده ای" را دربر خواهد داشت. وی روز چهارشنبه مراتب نگرانی کشورش را از گزارش هایی که می گویند، اسرائیل به سمت ساخت و سازهای بیشتر در شرق اورشلیم پیش می رود، ابراز داشت. پساکی افزود: این اقدام نه تنها موجب محکومیت از سوی جامعه بین المللی خواهد شد، بلکه بین اسرائیل و نزدیکترین متحدانش نیز فاصله می اندازد و فضا را با فلسطینی ها و دولت های عربی که نتانیاهو خواستار روابط با آنهاست، مسموم می سازد.

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

ترکیه وعده نبرد علیه داعش را داد و ائتلاف ضد داعش حملاتی را در نزدیکی مرز انجام دادند.

ترکیه، سیگنال هایی از احتمال ارسال نیروی نظامی به سوریه و عراق ارسال کرده است. این کشور همچنین به متحدان خود اجازه داده از پایگاه های ترکیه برای مبارزه با داعش استفاده کنند. در همین حال هواپیماهای جنگی ائتلاف ضد داعش، حملاتی را علیه مواضع شورشیان در شهری که نزدیک مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه است انجام دادند. پیشتر، دولت ترکیه طرحی را به پارلمان ارائه داده بود که توانایی و اختیارات دولت را افزایش داده و به آنکارا اجازه می دهد، اقدامات نظامی را انجام دهد که هدف از آن شکست حملات علیه این کشور توسط گروه های تروریستی در عراق و سوریه است.

۱۳۹۳/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...