نسخه چاپی

نماینده مردم دماوند و فیروزكوه در گفتگو با نما:

وحدت اصولگرایان در مقابل داعش و وضعیت امنیت كشور هم ضروری است/ تعصبات بی جا عامل واگرایی است

عکس خبري -وحدت اصولگرايان در مقابل داعش و وضعيت امنيت کشور هم ضروري است/ تعصبات بي جا عامل واگرايي است

حمید رضا مشهدی عباسی گفت: لزوم وحدت اصولگرایان برای تقویت نظام و تقویت خط ولایت ضرورت بیشتری پیدا می كند.

حمید رضا مشهدی عباسی عضو جبهه اصولگرایی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به نشست اصولگرایان در جهت همگرایی نیروهای انقلابی و ضرورت این نوع نشستها گفت: مباحث وحدت و همگرایی بین نیروهای ارزشی از مقوله های مهم هستند .لذا نقاط مشترکی که بین اصولگرایان وجود دارد می تواند محور اصلی این همگرایی ها قرار گیرد و همین امر چه در بحث کلی کشور و چه در بحث گروه های تشکیلاتی که وجود دارند، موجب توسعه است .
وی افزود: جبهه اصولگرایی که از چند گروه و دسته ای تشکیل شده اند که آنها در مبانی مشترکند که ممکن است درموضوعات جزیی با یکدیگر اختلافات سطحی داشته باشند که متاسفانه گاهی باعث فاصله گیری آنها از یکدیگرند . لذا باید عوامل این فاصله ها کاهش پیدا کند تا باعث همگرایی و وحدت بین اصولگرایان در موضوعات اساسی، که از اهداف نهایی آنها بشود.
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بهتر است با توجه به شرایط منطقه ، که دشمنان ما چه در بحث داعش و چه مسایل امنیتی که برای کشور به وجود آورده اند؛ لزوم وحدت اصولگرایان برای تقویت نظام و تقویت خط ولایت ضرورت بیشتری پیدا می کند.
وی خاطر نشان کرد: لذا ضمن تشکر از عزیزان و بزرگانی که پدری می کنند و تمام نیروهای اصولگرا دور یکدیگر جمع می کنند، از قاطبه جریان اصولگرایان خواهشمندم به مسایل اصلی بیاندیشند تا به جزییات . حدالامکان از موضوعاتی که وحدت و همگرایی را خدشه دار می کند، پرهیز کنند و تلاش کنند بیشتر به موضوعات اساسی که مورد توافق همه اصولگرایان است بپردازند.
مشهدی عباسی با اشاره به برخی موانع وحدت و همگرایی اذعان کرد: از موارد تفرقه انگیز می توان منافع و موضوعات شخصی و گروهی دانست، همچنین تعصبات بی جا و بی مورد خود عامل جدایی و واگرایی است، یعنی ما در جایی می دانیم که مدیری در تیم و گروه ما هست ولی عملکرد مثبتی نداشته است ، لذا ضرورت دارد ما به جهت حفظ نظام و در جهت مدافع بودن از منافع مردم، تعصب جناحی را کنار بگذاریم و واقع گرا باشیم و واقعیت ها را ببینیم و برای بدست آوردن موضوع کوچک ، یک بحث کلی و اساسی را از دست ندهیم .
وی محوریت جامعه اصولگرایی واضح و روشن دانست و متحد شدن شدن بین نیروها را لازم خواند و گفت: محوریت جامعه اصولگرایی ، محور مشخصی است ، یکسری از بحثهایی وجود دارد که بحث اول همه ماست ، حفاظت و حراست از نظام جمهوری اسلامی یکی از همین اصول است چرا که می بینیم، برخی از گروهها و افرادی معاند در غالب تشکیلاتی، وارد بدنه نظام می شوند، لکن اینها خطرناک هستند و ممکن است مانند قضیه فتنه به نظام آسیب بزنند. از مباحث دیگر بحث ولایت ، اصول نظام و قانون اساسی است که می خواهند به آن خدشه وارد کنند ، باید این مسایل مورد توجه قرار بگیرد .
مشهدی عباسی در پایان با اشاره به خلا وجودی آیت الله مهدوی کنی و حاج حبیب الله عسگراولادی در همگرایی اصولگرایان اظهارداشت: امروز در خلا وجودی آیت الله مهدوی کنی و حاج آقا عسکراولادی می توان این مجموع را به صورت شورایی اداره شود. چرا که اگر ما هم اکنون بخواهیم کسی را به عنوان پرچم دار معرفی و انتخاب کنیم، همین امر موجب اختلاف شود. اما باید بدانیم که غالبا جامعتین هستند که محوریت را برعهده دارند و امید است جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بزرگان وعلما در صورت نیاز جلساتی متعددی را برای توافقات بیشتر برگزار نمایند.

۱۳۹۳/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...