نسخه چاپی

بازتاب خارجی اسیدپاشی به زنان اصفهانی

موج اسیدپاشی به زنان در اصفهان با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی همراه بوده است.

به گزارش نما، خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این باره می نویسد: اسیدپاشی به زنان در شهر تاریخی اصفهان در ایران نگرانی و ترس را در این شهر به همراه داشته و شایعاتی نیز در میان مردم مطرح شده است که قربانیان این حادثه به دلیل بدحجابی هدف این حملات قرار گرفته اند.

یکی از مقامات ایرانی در این باره عنوان کرد که مظنونانی در رابطه با این حوادث بازداشت شده اند و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون 4 مورد اسیدپاشی به زنان در اصفهان، در 450 کیلومتری جنوب تهران گزارش شده است. وی از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

خشونت علیه زنان در شهر اصفهان به گمانه زنی هایی در رسانه های اجتماعی منجر شده و عنوان می شود که تاکنون بیش از 13 مورد اسیدپاشی علیه زنانی که در حال رانندگی در این شهر بودند و بدحجاب بودند صورت گرفته است.

چنین حوادثی در سال های اخیر در کشورهای پاکستان، افغانستان و هند نیز صورت گرفته و مجرمان ادعا کردند که آنها زنان را به دلیل ارتکاب رفتارهای زشت که آبروی خانواده خود را برده اند، مجازات شده اند.

بر اساس قوانین اسلام که پس از انقلاب سال 1979 در این کشور به اجرا درآمد، زنان باید با حجاب در جامعه ظاهر شوند، حجابی که سر و گردن آنها را می پوشاند.

روزنامه انگلیسی دیلی بیست نیز در گزارشی با عنوان «اسیدپاشی به روی زنان، منجر به وحشت در ایران شده» می نویسد: افراد متعصب سوار موتورسیکلت به روی زنان اسید می پاشند، زنانی که به نظر می رسد حجاب کاملی در شهر تاریخی اصفهان، ندارند. آیا این افراد قانون را به اجرا در می آورند یا آن را تحمیل می‌کنند؟

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه چند حمله اسیدپاشی تاکنون در شهر اصفهان رخ داده است، می نویسد: ساکنان شهر اصفهان، احساس ناامنی دارند. بر اساس برخی از گزارش ها، بیش از 6 زن به دلیل اسیدپاشی به بیمارستان فیض اصفهان منتقل شده اند.

این روزنامه همچنین می نویسد: این حوادث در حالی رخ می دهد که مجلس ایران قانونی راتصویب کرده اند که قدرت بیشتری به گشت ارشاد این کشور می دهد.انصار حزب الله، گروهی از تندروها هستند که اعلام کرده اند فعالیت های خیابانی خود را از سر خواهند گرفت و فعالیت هایی شامل تذکر به کسانی که بد حجاب هستند.

۱۳۹۳/۷/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...