نسخه چاپی

نظر عراقچی در خصوص مذاكرات هسته ای

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای با بیان این كه در مذاكرات هسته ای هنوز در همه موضوعات میان دو طرف اختلاف وجود دارد، گفت: اگر طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و مقداری هم به ایده ها و گزینه های جمهوری اسلامی ایران توجه بیشتری كند، می توانیم تا قبل از 3 آذر به جمع بندی برسیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «سید عباس عراقچی» در جمع خبرنگاران به اختلافات موجود میان ایران و 1+5 اشاره کرد و اظهارداشت: هنوز در همه موضوعات میان دو طرف اختلاف وجود دارد و تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

وی افزود: با این حال درباره این اختلافات، ایده ها و گزینه های مختلفی مطرح و بررسی شده که این روند در نشست بعدی هم ادامه خواهد داشت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای همچنین درمورد راهکارهای مطرح شده برای حل پرونده هسته ای مبنی بر خروج اورانیوم غنی سازی شده از ایران توضیح داد: هیچ یک از حدس و گمان هایی که در حال حاضر در رسانه ها مطرح می شود صحت ندارد؛ تاکنون هیچ موردی توافق نشده و مطالب مطرح شده مورد تایید نیست.

عراقچی با یادآوری تولید سانتریفیوژ با دور بالا به عنوان دستاورد جدید هسته ای ایران تاکید کرد: به طور قطع تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پشتوانه محکم تیم ایرانی در مذاکرات بوده و خواهد بود.

وی که شب گذشته پس از پایان جلسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخن می گفت، تصریح کرد: این دستاورد جدید تاثیری مثبت در مذاکرات دارد که تیم ایرانی با اتکا به این دستاوردها مذاکرات را با قوت بیشتری ادامه خواهد داد.

۱۳۹۳/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...