نسخه چاپی

تشكیل كمیسیون عالی مشترك بین ایران و ارمنستان

معاون اول رئیس جمهور با بیان این كه در رابطه ایران و ارمنستان الگوی خوبی برای روابط دو كشور در منطقه است، گفت: قرار شد كمیسیون عالی به ریاست معاون اول رییس جمهوری ایران و نخست وزیر ارمنستان به طور مرتب تشكیل شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "اسحاق جهانگیری" ظهر امروز(دوشنبه) پس از دیدار با «هوویک آبراهامیان» در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد افزود: کمیسیون مشترکی نیز بین هر یک از وزارتخانه ها برگزار می شود که نظارت عالی آن توسط معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیری ارمنستان خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور حدود 300 میلیون دلار است به گونه ای که صادرکننده گاز هستیم و از آن کشور برق وارد می کنیم. کالاهای دیگری هم در مبادلات تجاری دو کشور قرار دارد.وی ادامه داد: در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور حدود 300 میلیون دلار است به گونه ای که صادرکننده گاز هستیم و از آن کشور برق وارد می کنیم. کالاهای دیگری هم در مبادلات تجاری دو کشور قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: وزرای انرژی دو طرف درباره پروژه های فی مابین بحث کردند که از جمله آن خط سوم انتقال برق و احداث نیروگاه برق آبی در ارمنستان است که با کلیات آن موافقت شد.

جهانگیری تصریح کرد: در زمینه محیط زیست ومسائل فرهنگی هم مسوولان دو کشور گفتگو و تفاهم کردند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به این که ارمنستان عضو کشورهای اوراسیا شده فرصتی است تا بخش‌های خصوصی دو کشور برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

قدردانی از رفتار مناسب ایران با ارامنه

نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفت و گو اظهار داشت: در دیداری که با آقای جهانگیری داشتم بیشتر موضوعات دو طرف مطرح و از گسترش روابط اظهار رضایت شد.

هوویک آبراهامیان افزود: در این دیدار، چارچوبی از موضوعات مورد علاقه و پروژه‌های پیش رو مشخص شد و لیست بزرگی در زمینه‌های آموزش، اقتصاد، فرهنگ و تسهیل رفت و آمد اتباع دو کشور پیش رو داریم.

وی ادامه داد: اهمیت فعالیت کمیسیون مشترک بین دو کشور زیاد و ساختاری برای پیشبرد روابط اقتصادی محسوب می‌شود.

نخست وزیر ارمنستان اضافه کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حفظ میراث ارامنه و رفتار مناسب با آنها قدردانی می‌کنم.

آبراهامیان، دیدار با معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران را صمیمی و در فضایی دوستانه توصیف کرد و گفت: از جناب آقای جهانگیری دعوت کرده‌ام تا در فرصت مناسب به ارمنستان سفر کند.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد که اجرایی شدن آن برای دو ملت از اهمیت برخوردار است، دولت ارمنستان به ریاست من، از هیچ تلاشی برای گسترش روابط دو کشور دریغ نخواهد کرد.

۱۳۹۳/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...