نسخه چاپی

آقای وزیر الوعده وفا

هم اكنون جامعه ورزش منتظر اقدام جدی وزیر ورزش در قبال فدراسیونهای ضعیف هستند و در صورتی كه آقای گودرزی به وعده اش عمل نكند مطمئنا در آینده با چالش بزرگی مواجه می شود .

به گزارش نما به نقل از جهان نیوز، پس از بازیهای آسیایی و کسب نتایج فوق العاده ضعیف رشته جودو انتظار می رفت وزیر محترم ورزش تغییرات اساسی در این فدراسیون ضعیف اعمال کند ، ولی متاسفانه فعلا خبری ازتغییر و تحول اساسی نیست!

هم اکنون جامعه ورزش منتظر اقدام جدی وزیر ورزش در قبال فدراسیونهای ضعیف هستند و در صورتی که آقای گودرزی به وعده اش عمل نکند مطمئنا در آینده با چالش بزرگی مواجه می شود .

پیش از آغاز بازی‌های آسیایی اینچوان کره ، محمود گودرزی و کیومرث هاشمی ، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی خصوصی تصمیم گرفته بودند؛ عملکرد فدراسیونهای اعزامی به بازی‌های آسیایی را به دقت مورد ارزیابی قرار دهند تا نتیجه این بررسی‌ها در اعزامهای بعدی ملاک باشد و رشته‌های ناکام ورزشی از برخی امتیازها محروم شوند و روسای فدراسیونهای ضعیف برکنار شوند.

البته مسئولان فدراسیون جودو برای توجیه عملکرد ضعیف خود در تیمهای پایه تغییراتی ایجاد کردند و هدایت تیم های رده سنی پایه و جوانان را به حاج داوود میقانی ومحمود رضا میران سپردند.

ضمنا دردومین جلسه شورای فنی فدراسیون مقررشد برای حضور قدرتمند تیم ملی بزرگسالان در رویدادهای انتخابی المپیک ۲۰۱۶ برزیل فدراسیون جودو نسبت به استخدام یک مربی خارجی با همکاری و موافقت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اقدام کند!


جالب است، آقایان سه سال سرمایه و وقت را در اختیار داشتند و بارها مدعی شدند که به فکر پشتوانه‌ سازی هستند، اما متاسفانه در طول این مدت کدام چهره جدید را به جودوی ایران معرفی کردند؟! اگرواقعا پتانسیل جودوی ما همین است پس به دنبال چه هستند؟ جواد محجوب،‌ امیر قاسمی‌نژاد و دیگر نفرات سالیان سال است که برای جودو مدال‌آوری می‌کنند و حتی در دوران مدیریت فعلی هم مدال‌هایی را کسب کردند، اما در حال حاضر باید ببینیم چه اتفاقی رخ داده این ناکامی‌ها برای جودو رقم می‌خورد؟.

جودوکاران ما در این بازی‌ها مانند قاسمی نژاد، محجوب، بهرامیان و مولایی از اکتشافات فدراسیون‌های قبلی بوده‌اند و هیچ ارتباطی با عملکرد فدراسیون جدید ندارند که این نشان می‌دهد پشتوانه‌سازی در تیم ملی به کلی به فراموشی سپرده شده چرا که ما در هیچ کدام از اوزان جودو، نفر دوم یا سومی نداریم و ملی‌پوشان مطمئنند که جزو ترکیب اصلی قرار می‌گیرند و این باعث شده آن‌ها انگیزه چندانی برای مبارزه در تمرین‌ها نداشته باشند.

گفتنی ست در حالی که اکثر فدراسیونها با مشکل مالی دسته و پنجه نرم می کردند و برخی فدراسیونها برای پرداخت حقوق کارمندان خود هم مشکل دارند ولی وزارت ورزش به درخواست های فدراسیون جودو همواره پاسخ مثبت داد و تقریبا تمام اردوهای خارجی این تیم در تورنمت های خارجی از جمله ترکیه و قزاقستان با حمایت وزارت ورزش انجام شد .

به هر شکل نتایج ضعیف در بازی آسیایی اینچئون از سال ۱۹۸۸ جزو بدترین نتایج تاریخ جودوی ایران محسوب می‌شود و ما توانستیم همراه با چین تایپه نهم آسیا شویم که این یک فاجعه است چرا که ما همواره جزو مدعیان قاره آسیا محسوب می‌شدیم.

بارها همه کارشناسان اعلام کرده بودند با مدیرتی که فدراسیون دارد ناکامی در انتظار جودو است. ما در اینچئون اگر یک برنز هم کسب می‌کردیم جای تعجب داشت؛ چرا که با بحث مدیریت و کمی و کیفیتی که جودو دارد از قبل مشخص بود چه نتیجه‌ای در انتظار این رشته است.

به هر حال تا المپیک برزیل زمانی باقی نمانده است و اگر ما نتوانیم شرایط را طوری مهیا کنیم که جودو در ریودوژانیرو نماینده داشته باشد باید فاتحه جودو را بخوانیم. متاسفانه با این همه حواشی و ناکامی در جودو مسئولان ورزش اصلا گوش شنوا ندارند گویا برایشان مهم نیست که در جودو چه اتفاقاتی رخ می‌دهد .

۱۳۹۳/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...