نسخه چاپی

نگران پیوستن اتباع خود به گروه داعش هستیم

معاون وزیر امورخارجه هلند با اشاره به اشتباهات صورت گرفته در سوریه از سوی همه طرف‌های درگیر در این بحران، بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، این مقام هلندی با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه به ویژه سوریه گفت: ایران می‌تواند به یافتن راه حل مناسب برای این بحران کمک کند.

وی همچنین از شکل گیری دولت جدید در عراق حمایت کرد و ثبات در این کشور را برای منطقه و اروپا مهم دانست.

معاون وزیرخارجه هلند داعش را یک نگرانی و تهدید برای کشورش دانست و گفت: دولت هلند برای ممانعت از پیوستن اتباع هلندی به داعش تدابیری را اتخاذ نموده است.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با نمایشی خواندن ائتلاف بین المللی ضدداعش گفت: اقدامات صورت گرفته از جانب این ائتلاف نشان می‌دهد که نه تنها تاثیری بر وضع داعش نداشته بلکه افراط گرایی را تشدید کرده است.

معاون وزیرخارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت تقویت دولت بغداد و ارتش این کشور اظهار داشت: این ارتش عراق و نیروهای مردمی و فتوای مرجعیت دینی و همچنین حمایت کشورهای دوست به خصوص جمهوری اسلامی ایران بود که بغداد را از خطر سقوط به دست داعش دور کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند اراده جدی بین المللی است افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیت و روش امریکا در مبارزه با تروریسم ابهامات جدی دارد و شأن خود را بالاتر از آن می‌داند که وارد یک ائتلاف شکست خورده شود. اگر امریکا و غرب مانع پیوستن شهروندانشان به گروه‌های تروریستی شوند و کشورهای همسایه سوریه و عراق را نیز ملزم به بستن مرزهایشان به روی عناصر تروریستی و ارسال سلاح به داخل این دو کشور کنند، داعش از درون نابود و متلاشی می شود و دیگر نیازی به ائتلاف و نمایش سناریوهای هالیوودی نیست.

در این دیدار همچنین بر ضرورت استمرار رایزنی دو کشور در مسائل منطقه‌ای تاکید شد.

۱۳۹۳/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...