نسخه چاپی

نگرانی بابت ورود كرونا از طریق حجاج

رئیس اداره مراقبت‌های مرزی مركز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نگران ورود حجاج و ابتلای آنها به ویروس كرونا هستیم. در سفرهای عمره نیز ۵ مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

به گزارش نما، محمود سروش در حاشیه همایش بیماری‌های نوپدید و تنفسی در رابطه با وضعیت بیماری ابولا در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: تمام کشورها باید نسبت به این ویروس در حالت آماده‌باش باشند و فقط ایران نیست که باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند بلکه یک رخداد بهداشتی است و باید همه کشورها مسئولیت خود را ایفا کنند.

وی افزود: وضعیت این نوع ویروس در مدیترانه شرقی خوب است و موردی از ابتلا گزارش نشده است. اکنون بیشتر شیوع ویروس کرونا مطرح است و نگرانی موجود از ورود حجاج ایرانی است هر چند که مداخلات لازم را انجام داده‌ایم.

سروش گفت: البته در سفرهای عمره 5 مورد از ابتلا به این ویروس را داشته‌ایم که در کرمان مشاهده شده است و این ابتلا به دلیل عدم مداخله پزشکی ما بوده است.

رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیر گفت: تنها توصیه ما برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خودمراقبتی است و نمی‌خواهیم ایجاد وحشت کنیم.

وی همچنین در مورد ویروس آنفلوانزا نیز گفت: در سال جدید موردی از این ویروس گزارش نشده است.

همچنین صدف علیپور ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شاید بیماری‌های ویروسی برای ما ساده باشند اما در برخی گروه‌ها سندرم حاد تنفسی ایجاد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه ویروس ابولا از آفریقا خارج شده و به صورت محدودی در کشورهای غربی شایع شده است به همین دلیل اولین گام برای پیشگیری از شیوع این ویروس آموزش کادر درمانی است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...