نسخه چاپی

درخواست 110 نفر از نمایندگان برای علنی شدن دادگاه مهدی هاشمی

نایب رئیس كمیسیون اصل 90 از افزایش امضاهای نامه نمایندگان به قاضی پرونده مهدی هاشمی برای برگزاری علنی دادگاه وی به 110 امضا خبر داد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با فارس، از افزایش امضاهای نامه نمایندگان خانه ملت به مقیسه قاضی دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی پیرامون برگزاری علنی دادگاه وی به 110 امضا خبر داد.

وی اضافه کرد: این نامه در ابتدا به امضای هفت تن از نمایندگان رسیده بود و بعد از آن به امضای 30 تن رسید، اما بعد از آنکه وکیل مهدی هاشمی اعلام کرد قصد شکایت از هفت نماینده‌ای را دارد که نامه درخواست علنی شدن دادگاه را امضا کرده‌اند برخی از نمایندگان نیز با مراجعه خواستار امضای نامه مذکور شدند.

رسایی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان هم معتقد بودند که انتشار علنی دادگاه به برخی از شخصیت‌ها و مسئولان نظام که با این فرد نسبت دارند لطمه می‌زند و هر چند که گناه پسر را نباید به نام پدر نوشت، اما به هر ترتیب برای حفظ حرمت آنها موافق علنی شدن نبودند.

رسایی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند این دادگاه را سیاسی جلوه دهند، اما انتشار محتوای آن همه چیز را روشن می‌کند و قطعا انتشار متن کیفرخواست و دفاعیات سبب می‌شود تا حق کسی ضایع نشود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به ضبط جلسات دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: با توجه به ضبط جلسات دادگاه از نخستین جلسه تاکنون درخواست ما این است که مشروح جلسات به صورت علنی برای مردم پخش شود تا همگان از جزئیات جلسه آگاه شوند.

رسایی در خصوص ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر شکایت از امضا کنندگان گفت: ما تعداد امضاها را زیاد کردیم و طبعا پیگیری شکایت از 110 نماینده به جای هفت نماینده اگر برای ما آب نداشته باشد، برای وکیل مهدی هاشمی حتما نان دارد و البته تشخیص قبول این درخواست با قاضی پرونده است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...