نسخه چاپی

انهدام ۲۴ گروه انتحاری در مرزهای شرقی

معاون امنیتی وزیر كشور با رد گزارشات منتشر شده درباره تردد گسترده نیروهای داعشی افغان از مرز ایران و عراق، از انهدام ۲۴ گروه انتحاری در یكسال اخیر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سردار حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اعلام دیرهنگام اعتراض دولت ایران به کشور پاکستان در خصوص حوادث تروریستی سراوان اظهار داشت: ما گزارشات لازم را در همان زمان به کشور پاکستان ارسال کردیم و وزارت خارجه نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام داد ولی متاسفانه طرف پاکستانی مدعی کافی نبودن مستندات ارسال شده بود که این موضوع صحت نداشت و ما هم اعتراض خود را به آن اعلام کردیم.

وی افزود: البته مقامات کشور پاکستان صراحتا اعلام می‌کنند که در پایش مرزی و کنترل مرزهای خود با ایران مشکل دارند و ما از آنها درخواست افزایش نیروها در مرزهای شرقی کشورمان را داشته‌ایم و دولت پاکستان نیز قول همکاری مساعد در این زمینه را داده است.

ذوالفقاری در خصوص حوادث تروریستی اخیر سراوان گفت: گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت حوادث سراوان را برعهده گرفتهاست.

وی در پاسخ به تسنیم درباره مین منجر شده از گروه تروریستی جیش‌العدل در حمله یکی از پاسگاه‌های مرزی و انهدام یک تانک ایرانی نیز گفت: در فیلمی که آنها منتشر کرده‌اند مشخص شده است که اعضای این گروهک تروریستی قصد داشتند تا با حمله به یکی ازپاسگاهی مرزی آن را تصرف کنند اما با هوشیاری نیروهای مرزی کشورمان ناکام ماندند.

ذوالفقاری در ادامه سخنانش به موضوع درگیری‌های دو، سه روز گذشته در مرزهای شرقی نیز پرداخت و گفت: مرزبان‌های طرف پاکستانی اعلام کردند که نیروهای مرزی آن کشور در تعقیب اعضای گروهک‌های تروریستی به اشتباه وارد مرزهای ما شدند و لباس مشکی نیروهای مرزبانی پاکستان باعث وجود درگیری‌هایی دراین منطقه شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مرزی ایران آموزش‌های لازم را در موضوع مرزبانی به طول کامل گذرانده‌اند افزود: نیروهای مرزبان دو کشور تحت آموزش‌های بسیاری قرار می‌گیرند و این آموزش‌ها باعث شده تا بسیاری ازحملات مرزی دفع شود. و از ابتدای امسال شاهد این اقدامات نیروهای مرزی، ماموران مرزبانی موفق شدند 24 گروه انتحاری را منهدم کنند. این در حالی است که با اشراف اطلاعاتی نیروهای پلیس چندین گروه از از ورود به مرز شناسایی و دستگیر شدند.

معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت انسداد مرزها گفت: انسداد بخش‌های جنوبی مرزهای شرقی تا بخش دریایی به اتمام رسیده و انسداد در دیگر نقاط مرزی نیز تا 70 درصد پیشرفت داشته است و تنها یک نقطه از مرزهای این قسمت باقی مانده است.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص گزارشات منتشر شده درباره تردد نیروهای داعشی افغان از مرز ایران برای ورود به خاک عراق نیز خاطرنشان کرد: بطور کلی عناصر مختلفی از طرفداران داعش در نقاط مختلف جهانن تلاش می‌کنند تا به هر طریق ممکن خود را به محل تجمع نیروهای داعش در عراق برسانند ولی در خصوص موضوع مورد اشاره شمابه صورت موردی مواردی وجود داشته ولی این تردد‌هابه هیچ وجه به صورت گسترده و کاروانی نیست.

۱۳۹۳/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...