نسخه چاپی

دستگیری 3 دختر امریكایی كه قصد پیوستن به داعش را داشتند

گفته می‌شود سه دختر امریكایی كه برای پیوستن به تروریست‌های داعش در حال سفر به تركیه بودند در آلمان دستگیر و به امریكا بازگردانده شدند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی ،مقام‌های امریکایی روز سه‌شنبه (۲۹ مهر، ۲۱ اکتبر) از تایید هر گونه ارتباط بین داعش و این دختران که از هفته‌ی گذشته ناپدید شده بودند خودداری کردند. این ۳ دختر ساکن شهر دنور، مرکز ایالت کلرادو، بودند.

یکی از این دختران به مقام‌های آلمانی گفت آن‌ها قصد داشتند به ترکیه سفر کنند، ترکیه یکی از راه‌های اصلی تردد اتباع خارجی برای پیوستن به تروریست تکفیری‌ای که علیه دولت‌های عراق و سوریه می‌جنگند به شمار می‌رود.

سوزی پاین، سخنگوی دفتر اف‌بی‌آی در دنور، در این‌ باره گفت این ۳ دختر نزد خانواده‌های خود بازگردانده شدند. پاین بدون اشاره به جزئیات بیش‌تر صرفا به این نکته اشاره کرد که دفتر اف‌بی‌آی در دنور در این اقدام ایفای نقش کرده است.

این دختران در پی درخواست والدین‌شان و کنسول‌گری امریکا روز یک‌شنبه (۲۷ مهر، ۱۹ اکتبر) به محض ورود به فرودگاه فرانکفورت دستگیر شدند.

۲ تن از آنان اصالتا سومالیایی و نفر سوم نیز سودانی بود. به نظر می‌رسد این دختران ۱۵ تا ۱۷ ساله باشند.

جیمز کومی، رییس اف‌بی‌آی، ماه گذشته گفت حدود ده نفر از کسانی که به داعش پیوسته‌اند امریکایی بودند.

تروریست‌های داعش که در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از سوریه و عراق را در اختیار دارند اقدامات خشونت‌آمیز گسترده‌ای در این مناطق مرتکب شده‌اند که از جمله‌ی آنها می‌توان به اعدام گروهی، آدم‌ربایی، شکنجه و وادار کردن زنان به بردگی اشاره کرد.

آنها همه‌ی جوامع مذهبی در عراق از جمله شیعیان، اهل سنت، کردها، مسیحیان، کردهای ایزدی و سایرین را تهدید کرده‌اند.

۱۳۹۳/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...