نسخه چاپی

درخواست زنجانی‌ها از رئیس‌جمهور چه بود؟

امروز همه زنجانی‌ها برای شنیدن سخنرانی رئیس‌جمهور به ورزشگاه كارگران آمده بودند و ازدحام جمعیت به حدی بود كه خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه با مشكل مواجه شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یکی از شهروندان زنجانی حاضر در ورزشگاه، با بیان اینکه ما مردم چشم امید به رهبر انقلاب اسلامی و ریاست‌جمهوری و مسئولان داریم تا آن‏ها بتوانند به مشکلات مردم رسیدگی کنند، می‌افزاید: قشر جوان و تحصیل‎کرده که با امید درس خوانده‎اند تا در آینده بتوانند در این جامعه خدمت کنند، در حال حاضر برای قشر جوان تحصیل‎کرده هیچ نوع اشتغالی وجود ندارد که باید به این مشکل بزرگ جوان‎ها رسیدگی شود.

شهروند دیگری می‌گوید: بانک‎ها وام‎هایی را که برای ساخت خانه اختصاص داده‎اند، درصد بازپرداخت آن را کاهش دهند تا مردم عادی و قشر متوسط جامعه هم بتوانند صاحب خانه شوند و یا حداقل بازپرداخت وام‎ها را سالیانه انجام دهند، چون بی‎پولی و فقر جامعه مستمند را دچار مشکلات فراوانی کرده است و این قشر مشکلات خود را نمی‎توانند با جامعه و مسولان در میان بگذارند.

زنجانی دیگری یادآور می‌شود: سامانه 111 که برای ارتباط با مسئولان اختصاص داده شده است یک حالت فرمالیته دارد و مردم نمی‎توانند با این سامانه به راحتی تماس گرفته و مشکلات خود را با مسئولان در میان بگذارند و این سامانه راه‌حل مناسبی برای ارائه خدمات نبوده است و از آن جایی که نامه‎های مردم با وجود این سامانه دیگر جمع‎آوری نمی‎شود مردم از این موضوع ناراضی و گله‎مند هستند.

مسئله زنان سرپرست خانوار، موضوع دیگری بود که یک شهروند زنجانی به آن اشاره و اظهار می‌کند: به زنان سرپرست خانوار باید کمک شود، در حالی که شوهران معتاد در زندان به سر می‎برند این زنان در مضیقه هستند، لذا از دولت‌مردان انتظار داریم ‎ فکری به حال این زنان کنند.

وی با بیان اینکه این زنان مشکلات زیادی دارند، ادامه می‌دهد: نبود مسکن و بالا بودن اجاره‎ها و از طرفی تحصیل فرزندان و پرداخت هزینه‎های بالا برای شهریه و همین‌طور کم بودن پرداختی کمیته امداد و بهزیستی باعث می‎شود که این زنان نتوانند از عهده خرج خانواده خود برآیند.

"خوئینی" یک فعال در عرصه آموزش و فرهنگ به عنوان یکی از خواسته‎های خود از رئیس‌جمهور، توجه به مقوله آموزش را بیان کرده و می‌گوید: طبق برآورد هزینه هر دانش‎آموز که از سوی آموزش و پرورش اعلام شده سالانه 17 میلیون تومان و این در حالی است که توجه به مقوله آموزش بنیادین برای دانش‎آموزان صورت نمی‌‎پذیرد و حاکی از ضعف آموزشی در مراتب بالاتر است.

وی در ادامه به موضوع برداشتن مردودی از سال اول متوسطه اشاره و اضافه می‌کند: از زمانی که طرح برداشتن مردودی در سال اول متوسطه آغاز شد متأسفانه با مشکلات مختلفی از جمله افت تحصیلی دانش‎آموزان، عدم هدایت صحیح دانش‌آموز به رشته مورد علاقه خود و عدم توجه به نمره کسب شده برای ورود به رشته باعث می‌شود تا دانش‌آموز با درس‎های باقیمانده در سال اول متوسطه و با معدل کم ورود به رشته جدید ‎کند که این آسیب به مرور زمان در ضعف تحصیلی دانش‌آموز نمایان می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...