نسخه چاپی

شناسایی 5 مورد مبتلا به كرونا در كشور

زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امسال پنج مورد بیمار مبتلا به كرونا ویروس در كشور شناسایی و نسبت به مهار این بیماری اقدام شد واكنون هیچگونه نگرانی درمورداین بیماری و ابولا در كشور وجود ندارد.

به گزارش نما ، سید حسن هاشمی قاضی زاده روز چهارشنبه در دیدار عمومی خود با مردم شهرستان ابهر، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه برنامه های متعددی دارد، افزود: پنج مورد بیمار مبتلا به کرونا ویروس از افراد به هنگام بازگشت از سفر خانه خدا در پایگاه های بهداشتی فرودگاه های کشور شناسایی و نسبت به درمان آنها اقدام شده است.

وی یادآورشد: هم اکنون هیچگونه نگرانی در مورد بیماری کرونا ویروس و ابولا در کشور وجود ندارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال برای اولین بار و پس از سال های متمادی موردی از ابتلا به بیماری وبا در کشور گزارش نشده و این، دستاوردی مهم در حوزه بهداشت و درمان بشمار می رود.

هاشمی قاضی زاده، با اشاره به افزایش بیماری های مختلف در کشور خاطرنشان کرد: طی بررسی های انجام شده 15 درصد مردم ایران به بیماری فشار خون مبتلا و 50 درصد نیز از بیماری فشار خون خود بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: مصرف روغن در ایران دو و نیم برابر متوسط جهانی است که به نوبه خود بیماری های قلبی عروقی را به دنبال دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف نمک و شکر بیش از گذشته در بین مردم افزایش یافته که حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی است.

هاشمی قاضی زاده، ارتقا خدمات بهداشتی درمانی در کشور را نیازمند تعامل سازنده مجلس با دولت و قوه قضاییه خواند و تاکید کرد: ثبات در این بخش، نیازمند تعاملات تنگاتنگ این سه مجموعه است.

وی از تقویت خانه های بهداشت روستایی در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مکمل های غذایی مورد نیاز نوزادان و مادران باردار بیش از گذشته ارائه می شود.

هاشمی قاضی زاده تاکید کرد: دولت درصدد رفع مشکلات مردم بویژه تورم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وعده داد، بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان ابهر، با تامین اعتبارت لازم در مدت زمان دو سال به بهره برداری برسد و تجهیزات مورد نیاز آن نیز در کوتاهترین زمان ممکن خریداری و نصب شود.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...