نسخه چاپی

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما :

با صدور حكم اعدام شیخ نمر شیشه عمر دولت عربستان ترك برداشت

عکس خبري -با صدور حکم اعدام شيخ نمر شيشه عمر دولت عربستان ترک برداشت

منصور حقیقت‌‌پور گفت: امیدوارم دولت عربستان این اشتباه بزرگ را انجام ندهد ، شیخ نمر در قلب مسلمانان منطقه قرار گرفته است امروز شیعیان منطقه نسبت به این موضوع حساس هستند ، و صدور حكم اعدام برای شیخ نمر ترك ورداشتن شیشه عمر عربستان و دولت حاكم بر عربستان خواهد بود.

به گزارش نما ،منابع رسانه‌ای در روزهای اخیر اعلام کردند که دادگاه جنایی ریاض، حکم اعدام آیت‌الله «نمر باقر النمر» را صادر کرد. اتهام این روحانی بلندپایه شیعه عربستانی درخواست وی برای اجرای نظریه ولایت فقیه در عربستان و بحرین است. همچنین اهانت به برخی صحابه پیغمبر (ص) و برخی سران مملکتی نیز از دیگر اتهامات این شیخ مدافع حقوق مردم عربستان است، اما درحالی که این خبر همچنان توسط مقامات رسمی سعودی تائید یا تکذیب نشده موج واکنش‌ها به آن آغاز شده است.
منصور حقیقت‌‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، در خصوص اعلام حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه برجسته اهل عربستان گفت: واقعا انتظار است در کشورهای اسلامی فرق اسلامی بتوانند فعالیت آزادانه مذهبی داشته باشند ، این شیخ اسلامی یکی از علما و مجتهدین مطرح در عربستان است چگونه ممکن است در یک کشور بزرگ اسلامی با یک عالم اسلامی شیعه اینگونه رفتار کنند این رفتار پسندیده یک کشوری اسلامی مانند عربستان نیست قطعا نگرانی های جدی را در امت اسلامی اینگونه حرکات و رفتارها ایجاد خواهد کرد ، هر چند که برای ما از پیش روشن بود که پایبندی حکوت آل سعود به ارزشها و احکام دینی و ارزشهای اسلامی هیچ وقت که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد : من امیدوارم دولت عربستان این اشتباه بزرگ را انجام ندهد شیخ نمر در قلب مسلمانان منطقه قرار گرفته است امروز شیعیان ایران ، یمن ، پاکستان و، عراق همه نسبت به این موضوع حساس هستند ، و صدور حکم اعدام برای شیخ نمر ترک برداشتن شیشه عمر عربستان و دولت حاکم بر عربستان خواهد بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد : رفتار عربستان با کشورهای اسلامی که تحت ظلم و ستم استکبار و رژیم صهیونیستی در طی چند دهه گذشته بود را با هم مرور کنیم ، شرایطی که در منطقه نسبت به کشورهای اسلامی وجود دارد را با هم مرور کنیم مشاهده می کنیم متاسفانه حکام برخی از کشورهای عربی که تحت تاثیر نظام های استکباری حاکمیت خودشون را تا به امروز ارائه دادند آزادی اندیشه اسلام واقعی و آزادی های که اسلام مشخص کرده است برای حضور افراد در جامعه را بر نمی تابند ، لذا انتظار این است بر گردند به دامن اسلام واقعی و تلاش کنند کشورهای اسلامی برای تشکیل امت واحد و اینگونه تحت تاثیر کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی قرار نگیرند.
آن چیزی که باعث سالها تعقیب، زندان و شکنجه شیخ النمر در عربستان شده، ديدگاه‌هاي وی در قبال آل سعود است. وي همواره و بارها تأكيد داشته كه از گفتن كلام حق، بيم و واهمه‌اي ندارد حتي اگر در اين راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شديدترين شكنجه‌ها و آزارها و اذيت‌ها تا سرحد شهادت قرار گيرد. وي در خطبه‌هاي نماز جمعه خود نيز بارها گفته است كه شيعيان عربستان، ديگر در برابر توهين‌ها و تعدي‌ها و تجاوزات آل سعود سكوت نخواهند كرد و در اين باره خطاب به آل سعود گفت كه "ما ساكت نمي‌مانيم كه هرآنچه بخواهيد برسر ما بياوريد؟ هر آنچه بخواهيد انجام دهيد و كرامت و شخصيت ما را كه با ارزش‌ترين چيز در زندگي ماست، زير پا بگذاريد".

۱۳۹۳/۸/۰۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...