نسخه چاپی

پزشك گوگل شما را ویزیت می‌كند

من هر موقع بیمار می‌شوم ابتدا نشانه‌های آن را در اینترنت جستجو می‌كنم تا در مورد بیماری‌ام و نحوهٔ درمان آن اطلاعات كسب كنم. اما برخی از این جستجوهای اینترنتی به اطلاعات نادرست منتهی می‌شود و شخص ممكن است سلامتی‌اش را با مصرف خودسرانهٔ دارو به خطر بیندازد.

به گزارش نما به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، گوگل در حال آزمایش یک قابلیت جدید است تا این مشکل را تا حدودی برطرف کند. با این قابلیت وقتی در اینترنت یک مشکل مربوط به سلامتی را جستجو کنید، جستجوگر گوگل تشخیص می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌کند «هم‌اکنون با یک پزشک صحبت کنید». بدین‌صورت می‌توانید با یک پزشک تماس تصویری برقرار کرده و در مورد بیماری خود با وی مشورت کنید.

در توضیحات این قابلیت آمده است که گوگل هزینهٔ ویزیت را در دوران آزمایش این قابلیت پرداخت می‌کند. یعنی فعلاً افرادی که این امکان در اختیارشان قرار بگیرد، از ویزیت رایگان پزشک به‌صورت چت تصویری بهره‌مند می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنیم وقتی این سرویس نهایی بشود، گوگل هزینهٔ سرویس را از کاربران دریافت خواهد کرد. ولی از این جهت که ویزیت مجازی پزشک به‌خوبی ویزیت حضوری نیست، احتمالاً هزینهٔ این سرویس بسیار کمتر از ویزیت حضوری خواهد بود.

۱۳۹۳/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...