نسخه چاپی

كمك دلالان نفتی تركیه به درآمدزایی داعش

داعش در عراق حدود یك میلیون دلار در روز از راه فروش نفت در بازارهای سیاه به دست می‌آورد. از این رو آمریكا قصد دارد تحریم‌های سنگینی علیه خریداران نفت داعش از جمله دلالانی از تركیه اعمال كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی با اشاره به دسترسی داعش به منابع کلان مالی گفت که دلالان ترکیه‌ای با خرید نفت از این گروه به درآمد روزانه یک میلیون دلاری داعش کمک می‌کنند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، داعش در عراق حدود یک میلیون دلار در روز از راه فروش نفت در بازارهای سیاه به دست می‌آورد. از این رو آمریکا قصد دارد تحریم‌های سنگینی علیه خریداران نفت داعش از جمله دلالانی از ترکیه اعمال کند.

«دیوید کوهن» معاون خزانه‌داری آمریکا در تروریسم و هزینه‌های اطلاعاتی در این مورد گفت:« صرف‌نظر از برخی سازمان‌های تروریستی که دولتی از آنها حمایت می‌کند، داعش مهمترین بزرگترین سازمان تروریستی از لحاظ هزینه‌هایی است که برای ان صرف می‌شود و به منابع مالی فراوانی دسترسی دارد.»

وی افزود:«داعش هر ماه ده‌ها میلیون دلار از راه فروش نفت، باجگیری و اخاذی و دیگر اقدامات جنایی به دست می‌آورد این در حالی است که حامیان مالی هم دارد. نمی‌توان میزان درآمد این گروه را برآورد کرد اما ما فکر می‌کنیم که از اواسط ژوئن،داعش یک میلیون دلار در روز از فروش نفت درآمد داشته است. با این حال گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه این رقم تا سه میلیون دلار بوده هم مطرح شده‌اند.

کوهن گفت که داعش نفت را با بهای کمتری به دلال‌هایی می فروشد که شماری از آنها ترکیه‌ای هستند و با خرید این نفت‌ها بار دیگر انها را می فروشند.

۱۳۹۳/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...