نسخه چاپی

كدام كشورها به ایران دارو صادر می كنند؟

واردات دارو در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق هوایی افزایش داشته است.

به گزارش نما، فاتحی، مدیرکل گمرک فرودگاه اما خمینی (ره) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واردات بیش از 60 تا 70 درصد داروی مورد نیاز کشور از طریق گمرک این فرودگاه گفت: واردات دارو از طریق این گمرک در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در شش ماهه نخست سال جاری 19 میلیون و 28 هزار و 582 کیلوگرم دارو به ارزش دو میلیارد و 439 میلیون و 425 هزار و 511 دلار به کشور وارد شده است که به طور کلی شامل 29 هزار و 10 اظهارنامه می‌شود.

فاتحی خاطر نشان کرد: این در حالی است که در شش ماهه نخست سال گذشته واردات دارو از این طریق 15 میلیون و 853 هزار و 570 کیلوگرم به ارزش یک میلیارد و 986 میلیون و 236 هزار و 67 دلار از طریق 22 هزار و 399 اظهارنامه بوده است.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام درباره کشورهای مبدا داروهای وارداتی به ایران نیز تصریح کرد: عمده کشورهایی که دارو از آنها وارد می‌شود هند، هلند، کانادا، فرانسه، آلمان و انگلستان هستند.

وی همچنین درباره چگونگی نگهداری داروهای خاص که نیاز به شرایط نگهداری آب و هوایی خاصی دارند، اظهار کرد: برخی از داروهایی که وارد گمرک می‌شوند، داروهای خاص است که اصلا امکان نگهداری آن در گمرک وجود ندارد، بنابراین این داروها را که نمی توان در گمرک نگه داشت و به این ترتیب با اظهار صاحب کالا اصطلاحا به آن ترخیص حمل یکسره می‌دهیم.

فاتحی افزود: به طوری که صاحب کالا زمان نشستن پرواز را اعلام می‌کند و مجوزهایی که از قبل گرفته شده را در اختیار گمرک قرار می‌دهد. ما نیز برای آن پروانه ترخیص حمل یکسره صادر می‌کنیم و زمانی که دارو وارد کشور شد، همکاران شیفت حمل یکسره ما کالا را ترخیص می‌کنند.

۱۳۹۳/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...