نسخه چاپی

هشدار درباره هزینه تورهای فوتبال جام ملتهای آسیا

عکس خبري -هشدار درباره هزينه تورهاي فوتبال جام ملتهاي آسيا

اداره كل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاكید كرده است كه تنها دفاتری اقدام به برنامه‌ریزی برای تورهای فوتبال جام ملت‌های آسیا كنند كه توانایی اخذ ویزای استرالیا را داشته باشند.

به گزارش نما، سایت صبحانه در خبری نوشت: اگرچه ماهها از پایان جام جهانی فوتبال می گذرد اما هنوز ابهام ‌های زیادی درباره‌ی نحوه سفر مهمانان فدراسیون فوتبال شامل برخی هنرمندان، نمایندگان مجلس و حتی برخی مسوولان به برزیل وجود دارد. علاوه بر این، تا کنون پاسخ مشخصی به شکایت‌ هایی که گفته می ‌شود، نسبت به گران‌ فروشی‌ تورهای آژانس منتخب فدراسیون مطرح‌ شده، در کنار ادعای گران‌ فروشی برخی بلیت ‌های بازی که از فدراسیون فوتبال تهیه شده، داده نشده است و معلوم نیست تکلیف مسافران خسارت یا آسیب‌ دیده چه شده است؟

نتیجه‌ این ماجرا تا این جا کار، تعلیق چند هفته ای پروانه‌ آژانس منتخب فدراسیون فوتبال بود که البته اعتراض‌ هایی را نیز از سوی مدیر این آژانس به ‌دنبال داشته که ضمن اعلام بی‌ اطلاعی از این موضوع، گفته بود که در جریان نارضایتی ‌ها نیست و فقط یک شکایت از این آژانس‌ شده است.

خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نیز در واکنش به مشکلات پیش آمده تاکید کرده بود که "فدراسیون باید اعلام کند، با وجود گرفتن هشدارها و اخطارهای لازم، براساس چه شاخص‌هایی «تعطیلات رویایی» را برای برگزاری تورهای جام‌ جهانی انتخاب کرد و معیار ارزیابی آن‌ها چه بوده و چرا اصرار به انجام این کار داشته است؟ تا با مشخص شدن این مسائل دست کم در دوره‌های بعد، از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود."

اما حالا به نظر می رسد اداره کل مذکور برای جلوگیری از تکرار این مشکلات دست به کار شده است و با صدور نامه ای خطاب به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید کرده است که با توجه به درخواست های واصله درباره برگزاری تور جام ملتهای آسیا در استرالیا، قبل از آنکه دفاتر گردشگری اقدام به تبلیغات در خصوص این تورها کنند باید برنامه و نرخ تور خود را به این اداره کل ارسال نمایند.



بر اساس این ابلاغیه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، مواردی چون مدارک مربوط به چگونگی رزرو بلیت یا قرارداد چارتر، نوع شرکت حمل و نقل کننده بین شهرهای محل مسابقات، چگونگی رزرو هتل، مدارک چگونگی تهیه بلیت مسابقات و اعلام برنامه تور به تفکیک روز و شهر و همچنین نرخ آن به صورت ارزی و ریالی برای هر مسافر بزرگسال، کودک و خردسال باید به این اداره کل اعلام شود.

همچنین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاکید کرده است که تنها دفاتری اقدام به برنامه ریزی برای این تورها کنند که توانایی اخذ ویزای استرالیا را داشته باشند و اگر به هر دلیلی ویزای مسافری صادر نشود، دفاتر خدماتی موظف به استرداد کلیه وجوه دریافتی مسافر هستند.

۱۳۹۳/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...