نسخه چاپی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر اعلام كرد:

با نام حضرت علی اصغر كربلا را جهانی می كنیم

عکس خبري -با نام حضرت علي اصغر کربلا را جهاني مي کنيم

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: ساعت 10 صبح روز جمعه 9 آبان بیش از 2500 منطقه درداخل ایران و دیگر كشورها میزبان شیرخوارگان حسینی هستند و بنا داریم با معرفی حضرت علی اصغر (ع) كربلا را جهانی كنیم.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی مجمع ، داوود منافی پور در نشست خبری صبح امروز که در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به اهداف و چشم اندازهای این مجمع گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) دارای ماهیت ذاتی هیئت مذهبی است اما به دلیل ارتباطات بین المللی که طی چند سال اخیر به آن دست یافته عنوان مجمع را برای آن برگزیدیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال آمار و ارقام نبوده و هدف ما مطرح کردن دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و ارایه و گسترش آن در سطح جهان است لذا هرگز به آمار و ارقام اکتفا نمی کنیم.

وی افزود: ما در قالب نامه ای دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) را تدوین کرده و بزودی تقدیم رهبر انقلاب و مراجع عظام می کنیم تا حرکت ما منتج به گسترش اسلام ناب محمدی در جهان شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) عنوان کرد: جریان عاشورا تنها به یک روز منحصر نمی شود و اکنون نیز ادامه دارد. حضرت علی اصغر (ع) یک راز سر به مهر بود که در وجودش معارف بسیاری نهفته است که اگر گشوده شود می تواند برای جهانیان و آزادیخواهان حرف داشته باشد.

منافی پور عنوان کرد: متاسفانه در رسانه های غربی برای کمرنگ کردن حادثه کربلا آن را یک جنگ قبیله ای معرفی کرده اند اما ما با شناساندن حضرت علی اصغر (ع) نشان می دهیم که جریان کربلا جریان حق و باطل است و بانوان با حضور فرزندشان این خط و جهت گیری دشمنان را باطل می کنند.

وی تصریح کرد: کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر (ع) حیات کربلا است ما با تکیه بر آیات قرآن کریم و سخنان معصومان (ع) پیام کربلا را از طریق این شهید بی دفاع به جهانیان می رسانیم و افق حرکت ما اینست که بتوانیم برای شیعه قبل از ظهور امام عصر (عج) کاری انجام دهیم و به واسطه معرفی حضرت علی اصغر (ع) این راهبرد را تکمیل می کنیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تصریح کرد: حضرت علی اصغر (ع) در میان شهدای کربلا بی مثال بودند ایشان خردسال، بی دفاع و نوع شهادتشان با دیگر یاران امام حسین (ع) تفاوت داشت ما با مطرح کردن شهادت حضرت علی اصغر (ع) تمامی ادیان را به تکاپو انداخته و نسبت به موضوع کربلا دغدغه مند می کنیم تا دنیا بداند که حضرت علی اصغر (ع) قله حقانیت عاشورا و نشانه سبوعیت سند کربلاست.

منافی پور در ادامه عنوان کرد: مراسم شیرخوارگان امسال روز جمعه 9 آبان از ساعت 10 صبح به صورت همزمان در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می شود. ما در هر استان یک امامزاده داریم به طور رسمی 2500 جلسه میزبان شیرخوارگان حسینی هستند و نزدیک به 700 بقعه و امامزاده کشور نیز این مراسم را برگزار می کنند که ما این تعداد را در آمار خود ذکر نکرده ایم. یکی از اقداماتی که مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) انجام می داد دوخت لباس های متحدالشکل و ارسال رایگان آن به استان های کشور بود و هرساله بالغ بر 400هزار لباس دوخته می شد اما امسال برای حفظ شکل کار و مردمی بودن آن مسئولیت دوخت هر لباس را به خود استان ها محول کرده و نزدیک به 70 کارگاه دوخت لباس در ایران راه اندازی شد.

وی افزود: همانطور که می دانید این مراسم در مناطق سنی نشین و مناطق مرزی کشور برگزار می شود و امسال مجمع مرکزی واقع در تهران لباس های متحدالشکلی برای کشورهای خارجی به پنج زبان عربی، انگلیسی، اردو، آذری و فارسی تهیه کرده است.

منافی پور عنوان کرد: امسال هیچ مجموعه دولتی و غیردولتی کمک مالی نکردند و تمامی بودجه این مراسم ها توسط خود مردم تامین شده است.

وی افزود: یکی از نقاط عطف برگزاری این مراسم ها نزد مادران است که فرزندان خود را برای یاری امام عصر (عج) مهیا می کنند و لحظه شروع این مراسم رأس ساعت 10 صبح نذرنامه ای در سراسر کشور با همین عنوان خوانده می شود.

منافی پوردر پایان یادآور شد: طی سال های گذشته بیش از 30 کشور جهان این مراسم را برگزار می کردند که امسال هفت کشور دیگر نیز به آن ملحق شده است و از این میان می توان به کشورهای عراق، لبنان، بحرین، کویت، قطر، عمان، ترکیه، عربستان، آذربایجان، گرجستان، افغانستان، کشمیر هند، بنگلادش، یمن، آمریکا، شیلی، کانادا، سوئد، آلمان، ایتالیا، یونان، تونس، نیجریه و ... اشاره کرد.

وی در پایان گفت: شبرای 11 کشور لباس تهیه کرده بودیم که متاسفانه امکان ارسال آنها مهیا نشد و این کشورها مراسم شیرخوارگان حسینی را بدون لباس های متحدالشکل برگزار می کنند که از جمله آنها کشور آرژانتین، کوبا، بلژیک، هلند، تانزانیا، آمریکای جنوبی، مالزی و اندونزی هستند.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...