نسخه چاپی

برگزاری تظاهرات ضد دولتی در كانادا

شب گذشته هزاران نفر از مردم كانادا با تجمع در خیابان‌ها اعتراض خود را به عملكرد دولت این كشور ابراز داشتند.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شب گذشته خیابان‌های منطقه کبک کانادا ناآرام بود. هزاران نفر از مردم کانادا با تجمع در خیابانها اعتراض خود را به عملکرد دولت کانادا ابراز داشتند.

پلیس کانادا برای متفرق کردن تظاهرکنندگان واردعمل شد و این مداخله به درگیری منجر شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات به برنامه دولت برای کاهش دادن بودجه منطقه کبک اعتراض داشتند.

این تظاهرات در حومه شهر مونترئال برگزار شد. پلیس برای متفرق کردن معترضان به استفاده از نارنجکهای صوتی متوسل شد. چندین نفر از شرکت کنندگان در این تظاهرات ضدریاضت اقتصادی را بازداشت کرد.

دولت کانادا می گوید برای حل مشکلات مالی و بودجه ای اش باید سیاستهای ریاضت اقتصادی را اجرا کند. شرکت کنندگان در این تظاهرات درمقابل دفتر کار" استیون هارپر" نخست وزیر کانادا تجمع کرده بودند تا طرح دولت را برای کاهش سه میلیارد دلاری بودجه استان کبک محکوم کنند.

معترضان می گویند سیاست ریاضت اقتصادی دولت کانادا، وحشتناک است. موج اعتراضها در کبک در ماههای اخیر افزایش یافته است که علت آن نیز سیاستهای دولت محافظه کار هارپر است. پلیس کانادا در برخورد با معترضان به سیاست‌های وحشیانه‌ای متوسل می شود و آنها را سرکوب می کند. منتقدان می گویند کانادا به سمتی حرکت می کند که به وضعی شبیه حکومت نظامی پلیسی تشابه پیدا می کند زیرا هرگاه مردم معمولی تظاهرات می کنند پلیس با خشم شدید با آنها برخورد می کند بطوریکه از گاز اشک آور استفاده می کند یا آنها را در ملاء عام کتک می زند و دستگیر کند بدون آنکه آنها کاری انجام داده باشند. به نظر می رسد این عملکرد دولت کانادا شبیه عملکرد دولت آمریکا است که به حکومت نظامی-پلیسی شبیه می شود. دولت کانادا با کاهش بودجه کبک و برنامه های مشابه درنظر دارد، طبقه متوسط جامعه کانادا را از بین ببرد. مردم کانادا می گویند چرا به پلیس اجازه داده می شود چنین برخوردی با مردم داشته باشد؟ نکته تعجب آور اینکه دولت کانادا خودش همواره از کشورهای دیگر به علت نقض حقوق بشر شهروندانش انتقاد می کند. حال چگونه ممکن است که خودش چنین رفتاری با معترضان داخلی داشته باشد؟

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...