نسخه چاپی

اعتصاب آتش نشانان در انگلیس

ده ها هزار تن از آتش نشانان انگلیس از شامگاه جمعه در اعتراض به قوانین جدید بازنشستگی و سهم بیمه شان، اعتصابی چهار روزه را آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، اتحادیه آتش نشانان انگلیس ( اف بی یو) این اعتصاب را در بدترین شرایط بدلیل برگزاری مراسم و جشن های مختلف در این وقت از سال در این کشور، هدایت می کند.

آتش نشانان هشدار داده اند که در دوره اعتصابشان نمی توانند در اطفای حریق های کوچک شرکت کنند و ممکن است مردم انگلیس از این نظر دچار مشکل شوند.

اعضای اتحادیه آتش نشانان انگلیس به قوانین جدید بازنشستگی که علاوه بر افزایش طول مدت خدمتشان، سهم بیمه بازنشستگی آنان را نیز افزایش خواهد داد، معترض هستند.

این برای نخستین بار در طی سه سال گذشته است که نیروهای آتش نشانی در انگلیس و ولز بدنبال بروز اختلاف نظر با دولت ، اقدام به اعتصاب می کنند.

گفته می شود دولت انگلیس قصد دارد سن بازنشستگی نیروهای آتش نشانی را با در نظر گرفتن توانایی و آمادگی جسمانی شان از 55 سال به 60 سال افزایش دهد و همچنین میزان سهم بیمه شان را نیز بالا برد.

اتحادیه آتش نشانان انگلیس عنوان کرده است که خیلی از اعضای این اتحادیه نگران آن هستند که براساس این طرح در اواخر دهه پنجاه سالگی شان، نتوانند آمادگی جسمانی شان را حفظ کنند و به همین دلیل مجبور به ترک این خدمت شوند.

براساس آمارهای منتشر شده، این اتحادیه کارگری در حال حاضر حدود 44 هزار عضو در تمامی رده های شغلی نیروهای آتش نشانی دارد.

اتحادیه آتش نشانان انگلیس گفته است، انتظار می رود که 36 هزار نفر در این اعتصاب شرکت کنند.

در همین حال دولت انگلیس با توجه به اعتصاب آتش نشانان که دومین اعتصاب گسترده ظرف یک ماه گذشته دراین کشور است ، از مقامات و بخش های مختلف امدادی خواسته است که خلاء ایجاد شده از این اعتصاب را به نحوی پوشش بدهند.

حدود 400 هزار تن از کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس که 'ماما' ها نیز در زمره آنها بودند، ماه گذشته به دلیل مخالفت دولت این کشور با افزایش دستمزدها، برای اولین بار طی 133 سال گذشته ، اعتصاب کردند.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...