نسخه چاپی

بودجه ۴۲ هزار میلیاردی وزارت علوم كافی نیست

معاون اداری، مالی وزارت علوم گفت: اعتبار كل وزرات علوم در سال ‌جاری ۴۲ هزار میلیارد ریال است كه این بودجه كافی نیست و نیاز به اعتبارات بیشتری است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: اعتبار کل وزرات علوم در سال ‌جاری ۴۲ هزار میلیارد ریال است که این بودجه کافی نیست و نیاز به اعتبارات بیشتری است.

وی در حاشیه سفر ۲ روزه خود به شهرستان مراغه و بازدید از مراکز آموزشی این شهرستان، با تاکید بر اینکه برای مصارف آموزشی و پژوهشی تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیاز به بودجه ۷۰ هزار میلیاردی داریم، افزود: در سال جاری مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و دانشگاه‌ها ۲۸ هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌های علمی و تامین هزینه‌های جاری خود کسری بودجه دارند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره بر اینکه هم‌اکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در تمام دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از ۳ میلیون متر مربع فضای آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و ورزشی نیمه تمام دارند.

امید افزود: البته در این بین ورود و تلاش خیرین در امر دانشگاه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی قابل تقدیر است چرا که ۱۸۰ هزار مترمربع فضای آموزش عالی از سوی خیرین در سطح کشور در حال احداث است.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...