نسخه چاپی

سیاست ایران كمك به كشورهای آفریقایی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اسماعیل عمر گیله رئیس‌جمهور جیبوتی دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به جیبوتی با اسماعیل عمرگیله رئیس‌جمهور این کشور در محل کاخ ریاست‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه کشور جیبوتی، کشور دوست و برادر ماست، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با جیبوتی در زمینه‌های مختلف مطلوب است و امیدواریم بتوانیم در زمینه‌ توسعه روابط اقتصادی پیشرفت کنیم و حجم روابط اقتصادی دو کشور را گسترش دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: با گسترش همکاری ایران و جیبوتی می‌توان در خصوص مقابله با دزدان دریایی عملکرد بهتری داشت.

وی با دعوت از رئیس‌جمهور جیبوتی برای سفر به ایران افزود: دیدگاه‌های رئیس‌جمهور جیبوتی در خصوص مسائل بین‌المللی روشن و نزدیک به مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی بیان کرد: از ابتدای انقلاب امام‌خمینی(ره) همیشه توصیه داشتند که به آفریقا توجه کنیم، به دلیل اینکه آفریقا سال‌های طولانی تحت استعمار بوده و غربی‌ها منابع این قاره را غارت کرده‌ و کمکی به این قاره نکرده‌اند، بنابراین سیاست جمهوری اسلامی ایران همیشه کمک به کشورهای این قاره است.

در ادامه این دیدار، اسماعیل عمر گیله رئیس‌جمهور جیبوتی، گفت: امیدوارم روابط جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون با کشور جیبوتی توسعه یابد.

وی از تلاش معماران ایرانی برای ساخت ساختمان مجلس ملی جیبوتی تقدیر کرد و با ابراز رضایت از سفری که به ایران داشته است، گفت: از دکتر لاریجانی به دلیل سفر به جیبوتی تشکر می‌کنم.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...