نسخه چاپی

سری جدید مستند روایت فتح پخش می شود

عکس خبري -سري جديد مستند روايت فتح پخش مي شود

بنیاد فرهنگی روایت برای پخش روایت فتح به دنبال راه اندازی تلویزیون اینترنتی است كه در صورت رفع مشكلات زیرساخت های آن تا پایان امسال این برنامه از طریق شبكه اینترنتی پخش خواهد شد.

به گزارش نما ، جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت با اشاره به فعالیت‌های بنیاد فرهنگی روایت اظهار کرد: کار موفق کاری است که مخاطب از آن رضایت داشته باشد، لذا فعالیت‌های این بنیاد باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد. یعنی چنانچه اگر به موضوع دفاع مقدس می پردازیم باید موضوعاتی پیگیری شود که کارکرد و تاثیر امروزی داشته باشد.

وی با ذکر نمونه ای افزود: به عنوان مثال سریال‌هایی که در رابطه با خانواده شهدا ساخته می شود جهت الگوپردازی نسل امروزی جامعه است. زیرا دشمنان تمام تلاششان بر فروپاشی نظام خانواده متمرکز شده به همین خاطر وقتی خانواده‌ای را با عنوان الگو معرفی می کنیم باعث می شود الگوپردازی برای قشر جوان جامعه نمایان شود.

جباری در خصوص علت ماندگاری روایت فتح آوینی خاطرنشان کرد: روایت فتح به نسبت گذشته تولیدات بیشتری داشته است. اما آنچه باعث ماندگاری روایت فتح شد، نقش برجسته شهید آوینی است زیرا شخصیت، قلم، نگاه و بیان شهید آوینی تاثیر بسزایی در ماندگاری روایت فتح داشت. البته فضای خاص آن زمان را هم باید در تاثیرگذاری و ماندگاری روایت فتح لحاظ کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت بیان داشت: با این حال امروز باید با نگاه دیگری به این موضوع توجه کرد.زیرا که نگاه‌ها و سلایق امروز جامعه متفاوت است. به همین خاطر تلاش می کنیم نسل‌های بعد از جنگ بتواند به نوعی با موضوع دفاع مقدس ارتباط برقرار کنند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر برخی کارها در روایت فتح منحصر به فرد بوده و ممکن است انگیزه تولید آن در سایر بخش‌ها وجود نداشته باشد. لذا روایت فتح باید به سمت کارهای بر زمین مانده برود که در همین راستا این بنیاد در حال ساخت و تولید مجموعه های از سری جدید روایت فتح است که در آن به عملیات های بزرگ دفاع مقدس می پردازد.

جباری خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حوزه جهان اسلام مانند حوادث بحرین، عراق، یمن، افغانستان، آذربایجان و داعش نیز بنیاد روایت در حال ساخت مستندهای از جنس روایت فتح است.

وی بیان داشت: به دلیل این که شبکه یک سیما گاهی به دلیل برخی محدودیت های زمانی ساعت پخش مجموعه روایت فتح را تغییر می دهد، دنبال پخش تولیدات روایت فتح به شیوه‌های مختلفی هستیم یکی از این شیوه‌ها استفاده از تلویزیون اینترنتی است که در صورت رفع مشکلات زیرساختی آن تا پایان امسال برنامه های ساخت بنیاد فرهنگی روایت از طریق شبکه اینترنتی پخش خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت تاکید کرد: البته به موازات این کارها همچنین از سیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد. به نحوی که هم اکنون برنامه های روایت فتح از شبکه مستند در حال پخش است و در آینده نیز از شبکه افق شاهد پخش آن خواهیم بود.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...