نسخه چاپی

عروس هلندی داعش در انتظار محاكمه

عایشه، دختر جوان هلندی كه مادرش برای بازگشت از سوریه به او كمك كرد، به اتهام تهدید امنیت ملی كشورش محاكمه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، عایشه 19 ساله که چهارشنبه گذشته به شهرش ماستریخت بازگشت اخیرا به "اسلام" گرویده و به شهر رقه در سوریه سفر کرده بود تا با یکی از تروریست های داعش ازدواج کند، اما مادرش به وی کک کرد تا دوباره به کشورش بازگردد.

وی قرار است تا زمانی که در بازداشت به سر می برد پشت درهای بسته محاکمه شود و احتمالا دادستان کل زمان بازداشت وی را تا زمانی که بررسی ادله و مستندات مربوط به فعالیت های او بررسی شود، تمدید و سپس او را محاکمه خواهد کرد.

مسوولان قضایی هلند در گفت و گو با رادیو انگلیسی بی بی سی گفتند دادگاه طی سه ماه آینده جلسه علنی برای محاکمه عایشه برگزار خواهد کرد.

وی از تماس با اعضای خانواده اش به استثنای مادرش و نیز رسانه های جمعی منع شده است.

رسانه های هلند گفتند عایشه در فوریه گذشته شهر خود را به قصد ازدواج با "عمر یلماز" تروریست ترک تبار که قبلا در ارتش هلند خدمت می کرد، ترک کرده است.

یلماز در گفت و گو با بی بی سی گفته است که به امدادرسانی، مبارزه و آموزش نیروها مشغول بوده اما هنوز کاملا مشخص نیست با کدام گروه تروریستی همکاری کرده است.

وی همچنین گفت که پس از کشته شدن تروریستی که قصد ازدواج با عایشه را داشته، با او ازدواج کرده است، اما این ازدواج با شکست مواجه شده و هریک به سویی رفتند.

مونیکا مادر عایشه با رفتن به مرزهای ترکیه و علی رغم توصیه های دولت هلند دخترش را بازگردانده است.

گزارش های ضد و نقیض درباره مونیک وجود دارد که آیا وارد خاک سوریه شده یا دخترش را در مرز تحویل گرفته است.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...