نسخه چاپی

300 سوئدی در جمع تروریست‌های داعش

رئیس سازمان اطلاعات سوئد از حضور 300 تبعه این كشور درجمع تروریست‌های گروه داعش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "اندرس تامبرگ" رئیس سازمان اطلاعات سوئد گفت: پیوستن صد نفر از شهروندان سوئدی به گروه داعش برای شرکت در درگیری ها درکنار این گروه اثبات شده و عده ای نیز مظنون به پیوستن به این گروه هستند.

وی افزود: هنوز مواردی از پیوستن داعش به این گروه ثبت نشده و با افزوده شدن این موارد احتمالی، می توان گفت که حدود 250 تا 300 نفر به این گروه پیوسته اند.

رئیس سازمان اطلاعات سوئد تاکید کرد که شمار افراد داوطلب برای پیوستن به گروهک داعش به سرعت رو به افزایش است.

تامبرگ اظهار داشت: برخی از سوئدی هایی که به سوریه می روند، در پایگاه های متعلق به داعش در زمینه استفاده از مواد منفجره و سلاح آموزش می بینند. تروریست های آموزش دیده، اصول انسانی را فراموش؛ و به کشتن مردم اقدام می کنند.

رئیس سازمان اطلاعات سوئد درباره بازگشت شهروندان سوئدی به کشورشان بعد از دیدن آموزش های تروریستی ابراز نگرانی کرد و گفت که این افراد باید به شدت تحت نظارت قرار گیرند.

سوئد اواخر اکتبر اعلام کرده بود که درصدد وضع قوانینی برای جلوگیری از مشارکت شهروندان سوئدی در درگیری های مسلحانه در خارج از کشور است.

"جیل دو کرشوف" هماهنگ کننده اروپایی در زمینه مبارزه با تروریسم در ماه سپتامبر (شهریور ماه) اعلام کرده بود که حدود سه هزار اروپایی در کنار گروه تروریستی داعش به جنگ مشغول هستند.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...