نسخه چاپی

اقدامات جدید استرالیا درباره پناهجویان

سفارت استرالیا در ایران در بیانیه‌ای اقدامات جدید دولت این كشور علیه قاچاقچیان انسان را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سفارت استرالیا در ایران به نقل از وزارت مهاجرت و محافظت از مرزهای استرالیا اعلام کرد: از 27 آبان، دولت استرالیا اقدامات جدیدی علیه قاچاق انسان اتخاذ کرده است.

بر اساس این اقدامات، استرالیا تقاضای اسکان مجدد پناهجویانی را که از تاریخ 1 ژوئیه 2014، (10 تیر 1393)، در دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان و آورگان مستقر در اندونزی ثبت نام نموده باشند را بررسی نخواهد کرد.

این اقدام به منظور کاهش تعداد پناهجویانی که برای ورود به استرالیا به سمت اندونزی می روند، اتخاذ شده است.

قاچاقچیان انسان اندونزی را به عنوان محلی راحت برای اخذ اسکان مجدد در استرالیا تبلیغ می کنند. این امر بار سنگینی بر دوش اندونزی قرار داده است.

استرالیا همچنان به اسکان مجدد پناهجویانی که قبل از 1 ژوئیه 2014 در دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان و آورگان مستقر در اندونزی ثبت نام کرده اند، ادامه خواهد، اما نسبت به سال های گذشته تعداد کمتری را از این دفتر خواهد پذیرفت.

سیاست های دولت استرالیا برای مبارزه با قاچاق انسان، موسوم به عملیات اقتدار در مرزها، نه تنها بسیاری را از خطر غرق شدن در دریا رهانده، بلکه جای بیشتری برای برنامه انسان دوستانه آن دولت برای پناهندگان آسیب پذیر و ناامید باز کرده است. این اقدام ضربه دیگری به قاچاقچیان انسان خواهد بود، و پیغام روشنی است مبنی بر اینکه سفر کردن به اندونزی به منظور اخذ اسکان مجدد در استرالیا بی نتیجه خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، در سالهای اخیر برخی ایرانیان تحت تاثیر تبلیغات و شایعه پراکنی افراد سودجو با پرداخت پولهای کلان حتی سرمایه زندگی شان به قاچاقچیان انسان در راه بی بازگشتی گام بر می دارند و درصدد پناهندگی غیر قانونی در استرالیا می شوند اما این در حالی است که دولت استرالیا از دو سال پیش اعلام کرده است که افرادی که به طور غیر قانونی خواهان پناهندگی در این کشور هستند را به هیچ وجه نپذیرفته و آنها را به اردوگاههای پناهندگی در جزیره پاپو آ گینه نو می فرستد که وضعیت نامطلوبی دارند.

هم چنین حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه کشورمان اخیرا با اشاره به وضعیت نابسامان و نامطلوب پناه‌جویان ایرانی در اردوگاههای پناه‌جویی استرالیا در جزایر پاپوآ گینه نو و کریسمس به ایسنا گفت: به دلیل این شرایط نامناسب بسیاری از پناه‌جویان دچار مسمومیت و یا حتی مرگ می‌شوند. در واقع پناه جویی در استرالیا به معنای مرگ است. یعنی سفر مرگ. زیرا این پناهجویان سوار کشتی‌هایی می‌شوند که معمولا دچار سانحه شده و غرق می‌شوند. ما خواهشمان از خانواده‌ها این است که تحت تاثیر تبلیغات کذب مبنی بر این که استرالیا بهشت است قرار نگیرند و از جوان‌های خود مراقبت کنند که به سفر مرگ نروند.

وی ادامه داد: اعتراض‌های ما در این باره همواره ادامه دارد و هربار دولت استرالیا قول می‌دهد ولی هنوز اقدام عملی انجام نداده است.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...