نسخه چاپی

۱۶ میلیون تن؛ تولید محصولات باغی ایران

معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی: تولید محصولات باغی كشور با اصلاح باغات سنتی و كشت ارقام جدید تجاری از مرز ۱۶ میلیون تن در سال فراتر رفت.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد علی طهماسبی در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه این میزان میوه از سطح 2 میلیون و 300 هزار هکتار باغهای کشور برداشت می شود، افزود : با اصلاح باغهای سنتی ، استفاده از روشهای جدید آبیاری ، توسعه ارقام جدید تجاری می توان تولید سالانه کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون هکتار از باغهای میوه کشور نیاز به اصلاح ساختار ، نوسازی و بازسازی دارد گفت : برای اجرای طرح نوسازی و بازسازی هر هکتار باغ سنتی کشور 200 میلیون ریال اعتبار نیاز است که با روند اختصاص اندک اعتبار اجرای طرح نیز طولانی می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی پرداخت ویژه توسعه باغات ، توزیع نهالهای یارانه ای و اصلاح شده از نهالستانهای مجوز دار را از جمله حمایت این نهاد از بخش باغداری اعلام کرد و افزود : وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح ابیاری قطره ای در باغ و زمینهای شیبدار کشور نیز با اختصاص تسهیلات یارانه ای برای هر هکتار 6 میلیون و 500 هزار تومان از باغداران حمایت می کند.

طهماسبی همچنین درباره حمایت از صادرات میوه نیز گفت : بیشترین صادرات کشور در محصولاتی مانند مرکبات ، زرشک ، زعفران ، پسته ، کشمش و صیفی جات حدود 4 میلیارد دلار است.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...