نسخه چاپی

اظهارات اشتاین‌مایر درباره مذاكرات اخیر

وزیر خارجه آلمان می گوید كه ایران و قدرت‌های جهانی هنوز بر سر بسیاری از موارد مورد مذاكره با هم اختلاف دارند

به گزارش نما به نقل از فارس، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان می گوید که ایران و قدرت‌های جهانی هنوز بر سر بسیاری از موارد مورد مذاکره، فاصله دوری از یکدیگر دارند.

این دیپلمات برجسته آلمانی که به همراه وزرای خارجه فرانسه، آمریکا و روسیه از جانب کشورهای حاضر در گروه 1+5 در وین به سر می‌برد، در ادامه گفت: «اگر تا دوشنبه به توافق نرسیم، باید گزینه ادامه مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.»

وی افزود: باید از فرصت بوجود آمده برای پایان دادن به مناقشه (میان ایران و دیگر کشورها بر سر پرونده هسته‌ای) استفاده کنیم؛ البته هنوز برخی سوال‌ها مانده که باید به آنها پاسخ داده شود.

حضور دیپلمات‌های ارشد 1+5 در وین در حالی انجام می‌شود که امروز منابع غربی گزارش دادند که ایران و گروه موسوم به 1+5 احتمالا فردا دوشنبه همزمان با ضرب‌الاجل برنامه مشترک اقدام، حصول یک «توافق سیاسی» را اعلام می‌کنند.

به گفته این منابع، این توافق شفاهی و غیرمکتوب (Non-Paper) احتمالا چارچوب و کلیات راهکار جامع را مشخص می‌کند. بر اساس این موافقتنامه، طرفین همچنین به مدت دو ماه (احتمالا تا بهمن‌ ماه) برای تعیین جزئیات راهکار جامع هسته‌ای، زمان خواهند داشت.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...