نسخه چاپی

اسطوره ای كه پا به توپ شد + عكس

"حاج عبدالله نوریان" از چهره های اسطوره ای رزمندگان تهرانی به شمار می رود. او در میان بسیجیان و پاسداران لشگر10 سیدالشهدا(ع)، محبوبیت و نفوذ بالایی داشت.

یه گزارش نما به نقل از جهان نیوز، شهید "حاج محمود(عبدالله)نوريان" در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۴۰ در محله شمیران تهران به دنیا آمد؛ سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران در آمد؛ در سال ۶۱ با تأسیس "لشگر سیدالشهدا (ع)" به عنوان فرمانده گردان تخریب مشغول به کار شد.

"حاج عبدالله نوریان" از چهره های اسطوره ای رزمندگان تهرانی به شمار می رود. او در میان بسیجیان و پاسداران لشگر10 سیدالشهدا(ع)، خصوصا نیروهای "گردان تخریب و مهندسی" محبوبیت و نفوذ بالایی داشت. روحیات معنوی و صفای روحش، زبانزد همرزمانش بود و سرانجام نیز پاداش خویش را دریافت کرد.

"حاج عبدالله" سرانجام در چهارم اسفند ۶۴ در عملیات "والفجر ۸" مجروح شد و پس از سه روز اغماء، در بيمارستان اهواز به شهادت رسيد. پیکر مطهرش در امامزاده علی‌اکبر "چیذر" (شمیران) به خاک سپرده شد.

عکسی که می بینید، "حاج عبدالله نوریان" را در جبهه خوزستان در حال بازی با توپ نشان می دهد. نتوانستم منبعی پیدا کنیم که نشان بدهد ایشان اشتغال و تعلق خاطر زیادی به فوتبال داشته است اما عجالتا در این عکس مشخص است پا به توپ خوبی داشته اند. گرچه امروزه اطلاق لفظ "اسطوره" به فوتبالیست های حرفه ای رایج و مقبول شده است اما بی شک، اسطوره های حقیقی این کشور، مردان بی ادعایی هستند که نام خود را با خون خویش بر تارکِ تاریخ این سرزمین به ثبت رسانده اند.

259235_805.jpg

۱۳۹۳/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...