نسخه چاپی

شمار مبتلایان به ابولا به ۱۶۰۰۰ مورد نزدیك می‌شو‌د

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۶ نوامبر (۵ آذر) اعلام كرد شمار تلفات ناشی از بدترین همه‌گیری ابولا در جهان تا پایان ۲۳ نوامبر به ۵۶۸۹ نفر از ۱۵۹۳۵ مورد ابتلا گزارش‌شده در هشت كشور رسیده است.

به گزارش نما به نقل از همشهری آنلاین، سازمان جهانی بهداشت در آخرین روزآمد کردن آمارش اعلام کرد تقریبا همه موارد ابتلا و همه موارد مرگ و میر به جز ۱۵ مورد، در سه کشور با بیشترین شیوع بیماری گینه، سیرالئون و لیبریا رخ داده است که در هفته گذشته ۶۰۰ مورد جدید گزارش کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گفت: «شمار کل موارد گزارش‌شده در سیرالئون از هنگام شروع شیوع بیماری به زودی از شمار موارد گزارش‌شده از لیبریا پیشی خواهد گرفت.» این مستعمره سابق بریتانیا تا به حال ۶۵۹۹ مورد ابتلا به ابولا گزارش کرده است، در حالیکه این رقم در لیبریا ۷۱۶۸ نفر است.

سازمان جهانی بهداشت گفت: «لبیریا و سیرالئون گزارش می‌کنند که کمتر از ۷۰ درصد بیماران ایزوله می‌شوند، گرچه تفاوت‌های گسترده‌ای از لحاظ شیوع میان مناطق وجود دارد.»

پیتر پیو، یکی از متخصصان پیشگام ابولا، روز چهارشنبه گفت ایپدمی ابولا در آفریقا ممکن است پیش شروع نزول آن بدتر شود، اما تا شمار عفونت‌های جدید در همه کشورهای مبتلا باید تا پایان سال باید شروع به پایان آمدن کند.

۱۳۹۳/۹/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...