نسخه چاپی

اعتراضات در فرگوسن ادامه دارد

در حالی كه ۴ روز از صدور حكم هیأت منصفه در مورد پرونده قتل «مایكل براون» در شهر فرگوسن می‌گذرد، معترضان به این حكم بار دیگر در خیابان‌های چند شهر آمریكا دست به تظاهرات زدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، معترضان به مرگ «مایکل براون» و حکم صادر شده از سوی هیئت منصفه در مورد پرونده قتل وی، جمعه شب و بامداد روز شنبه بار دیگر دست به تظاهرات در شهر فرگوسن و چند شهر دیگر آمریکا زدند.

براون نوجوان سیاه‌پوستی بود که در ماه اوت به ضرب گلوله یک افسر سفیدپوست به نام «دارن ویلسون» کشته شد. غیرمسلح بودن این نوجوان و آنطور که نیویورک‌تایمز نوشته، آزار و اذیت نظام‌مند اقلیت‌های نژادی از سوی پلیس، موجب شده تا مرگ براون آغازگر اعتراضاتی باشد که بعد از گذشت چند ماه، همچنان ادامه دارد.

روز سه‌شنبه هیئت منصفه منطقه‌ای همانطور که انتظار می‌رفت حکم به برائت ویلسون داده و اعلام کرد که شواهد کافی برای محکوم کردن وی وجود ندارد. همین حکم بار دیگر آتش اعتراضات در این شهر کوچک ایالت میسوری را شعله‌ور کرد.

اعتراضات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شد. شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه گزارش داد که معترضان در 130 شهر در 35 ایالت آمریکا دست به تظاهرات زده‌اند. در این مدت نیویورک، واشنگتن، لس‌آنجلس و ده‌ها شهر دیگر شاهد اعتراضاتی بود که در جریان آن‌ها دستکم 400 تن بازداشت شدند.

اعتراضات که روز جمعه همزمان با حراج‌های سالیانه پس از عید شکرگزاری اندکی فروکش کرده و به تجمع و اعتصاب در برابر فروشگاه‌ها محدود شده بود، جمعه شب دوباره از سر گرفته شده و تا بامداد شنبه ادامه یافت.

شبکه راشاتودی گزارش داده است که علاوه بر فرگوسن، معترضان در شهر سان‌فرانسیسکو نیز به خیابان‌ها آمده‌اند و با شعار «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد»، در حال تظاهرات هستند.

شبکه ای‌بی‌سی گزارش داده است که در جریان اعتراضات جمعه شب، در فرگوسن هشت نفر بازداشت شده‌اند. برخی رسانه‌ها شمار بازداشتی‌های جمعه شب در فرگوسن را تا 15 نفر هم اعلام کرده‌اند. همچنین در تظاهرات شهر سیاتل که به تعطیلی موقت فروشگاه شهر منجر شد، پلیس حداقل یک نفر را بازداشت کرده است. معترضان همچنین تلاش کردند تا وارد مقر پلیس شهر شوند که این اقدام با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده است.

۱۳۹۳/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...