نسخه چاپی

تظاهرات هزاران اردنی در حمایت از مسجد الاقصی

در حالی كه منابع موثق فلسطینی از تهدید ملك عبدالله دوم درباره قطع روابط دیپلماتیك با رژیم صهیونیستی در صورت ادامه تجاوزات به مسجد الاقصی پرده برداشتند، هزاران اردنی پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مسجد الاقصی و محكومیت تعرضات روزمره صهیونیست‌ها به آن تظاهرات كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، اردنی‌ها پس از اقامه نماز جمعه در این شهر تظاهرات گسترده‌ای را در حمایت از قدس و مسجد الاقصی برگزار کرده و تشدید عملیات‌ مقاومت و زیرگرفتن شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست در قدس را خواستار شدند.

این تظاهرات به دعوت جنبش اسلامی اردن برگزار شده بود و شرکت کنندگان امت اسلامی و عربی را به دفاع از مقدسات اسلامی و در راس آن مسجد الاقصی فراخواندند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ثبات و پایداری ساکنان قدس در حمایت از مسجد الاقصی را ستوده و بر ادامه حمایت از انتفاضه فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی تاکید و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با این رژیم را نیز به شدت محکوم کردند.

حمزه منصور یکی از رهبران جنبش اسلامی اردن طی سخنانی در جریان این تظاهرات، ثبات و پایداری ساکنان قدس و مردم غزه را ستود.

منصور اشاره کرد که قدس در مرحله خطرناکی قرار دارد و کار به جایی رسیده که شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی بی‌حرمتی کرده و درهای این مسجد را بارها به روی نمازگزاران بسته‌اند.

وی ضمن محکوم کردن همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی و سرکوب انتفاضه فلسطینیان، تاکید کرد: تشکیلات خودگردان در قبال این جنایت‌ها چکار کرده است؟!

وی همچنین نسبت به خطرات قانون یهودیت اسرائیل و سیطره این رژیم بر قدس هشدار داد و مسئولیت‌پذیری اردن در قبال مقدسات قدس را خواستار شد.

حمزه منصور ضمن استقبال از احضار سفیر اردن از اراضی اشغالی و بازخواست سفیر این رژیم در امان، آن را اقدامی ناکافی خواند و لغو معاهده صلح با این رژیم را خواستار شد.

از سوی دیگر، منابع موثق فلسطینی به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة گفتند: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل او را تهدید کرده است که در صورت ادامه تعرضات به مسجد الاقصی روابط دیپلماتیک اردن با اسرائیل را قطع کند.

این منابع افزودند: نتانیاهو نیز متعهد شده است که اوضاع را در قدس حفظ کند و مانع از ورود یهودیان تندرو به حرم مسجد الاقصی شود.

۱۳۹۳/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...