نسخه چاپی

عضو كمیسیون ویژه تولید ملی خبر داد:

اتمام بررسی لایحه خروج از ركود دولت

عکس خبري -اتمام بررسي لايحه خروج از رکود دولت

حمیدرضا فولادگر:گزارش لایحه خروج از ركود و یا رفع موانع تولید توسط كمیسیون ویژه تولید ملی آماده شده است و باید در دستور كار مجلس قرار گیرد .

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با اتمام بررسی لایحه خروج از رکود دولت در این کمیسیون خبرداد و گفت: گزارش لایحه خروج از رکود و یا رفع موانع تولید توسط کمیسیون ویژه تولید ملی آماده شده است و باید در دستور کار مجلس قرار گیرد . البته بخشی از این مساله مربوط به لایحه دولت است که به تصویب کمیسیون رسید و بخشی دیگر موارد الحاقی کمیسیون است که در حمایت از تولید مد نظرشان بود که در این رابطه هم نظر دولت را جلب کردیم.
وی افزود: حسن این بررسی آن است که هم اصلاحات صورت گرفته و هم الحاقات با هماهنگی دولت انجام گرفته است. البته این گزارش یک گزارشی برای قانون گذاری است ، یعنی بررسی لایحه دولت به اتمام رسیده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره عملکرد کمیسیون ویژه تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی یادآور شد: بحث دیگری که کمیسیون ویژه تولید ملی در حوزه نظارتی خود انجام داده است ، تهیه گزارشی در رابطه با اقتصاد مقاومتی است . که بر روی راهکارهای تحقق این سیاست ابلاغی بررسی شده است .
وی خاطر نشان کرد: در حقیقت با دسته بندی قوانین در حوزه اقتصاد مقاومتی توانستیم، قوانین مربوط به این بخش را بازنگری کنیم . دراین بازنگری دریافتیم که برخی قوانین وجود دارد ولی اجرا نمی شود، همچنین برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارند تا این سیاستها دنبال شود و مواردی هم خلا قانونی وجود دارد که نیاز به قانون گذاری جدیدی هستیم .
فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: البته برخی پیشنهادات برای اجرایی شدن این سیاستها هم ارایه شده است که این پیشنهادات هم در حوزه تقنین است و هم در حوزه نظارت براجرا است که به صورت مجموعه گزارشی نظارتی برای قرائت در صحن آماده شده است که در نوبت قرار گرفته است .
وی با تاکید بر ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : در بررسی بند بند لایحه خروج از رکود دولت و سیاستهای اقتصاد مقاومتی دریافتیم که بسیاری از قوانین موجود است لذا اجرایی نشده است که همت مضاعفی را می طلبد. لذا گزارش ویژه کمیسیون نظارت بر اصل 44 بر همین امرتاکید دارد ، پرا که از ابتدا ضمن آنکه تمام کمیسیون ها این سیاستها را در دستور کار خود قرار دادند اما این کمیسیون به طور خاص موظف شد تا گزارشی را تهیه نماید .
فولادگر افزود: البته برای بررسی لایحه خروج از رکود کمیسیون ویژه و مشترکی بین تمام کمیسیون ها تشکیل دادیم تا با هم فکری و خرد جمعی به یک نتیجه کارشناسی برسیم .

۱۳۹۳/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...