نسخه چاپی

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

برخی از اساتید دانشگاه ها خیانت می كنند

عکس خبري -برخي از اساتيد دانشگاه ها خيانت مي کنند

بیژن نوباوه گفت: مشاهده شده است كه در دانشگاه ، روز اولی كه دانشجو وارد دانشگاه تهران شده است ، برخی استادان نحوه پذیرش دانشجو به دانشگاه آمریكا را به دانشجو آموزش می دهند.


بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو خبرنگار نما، در رابطه با آیا دانشگاه باشگاه سیاسی است ؟ گفت: در پاسخ این سوال باید از جهتی گفت، بله و جهتی خیر! اینکه بگوییم دانشگاه محل کار سیاسی است ولی اصل فعالیت آن حذف شود، غلط است؛ از آن جهتی هم که دانشجو صرفا درس بخواند و هیچ دخالتی در امور سیاسی کشور نداشته باشد، اشتباه است. زیرا در بیانات مقام معظم رهبری چنین مطلبی را دریافت نمی کنیم.
وی افزود: ما باید بدانیم که اصل دانشگاه محل علم برای پیشرفت کشوراست ؛این نگاه خود یک کار سیاسی است. چرا که اگر ما خوب پیشرفت کنیم، می توانیم در سیاستهایمان هم خوب و موفق عمل کنیم. در حقیقت با این منش است که دانشجو نشان می دهد زنده است و قشر آگاه جامعه هست.
نوباوه با اشاره به برخی عملکردها در گذشته با نام فعالیت سیاسی در دانشگاهها ادامه داد: اما اگر دردانشگاه بخواهد همانند آنچه که ما در 15 سال گذشته طی اتفاقاتی در دانشگاهها شاهد بودیم، مسایلی مطرح شود که دانشگاه تبدیل به یک باشگاه سیاسی شود و در واقع حاصل آن ، کار علمی تعطیل، چند ترم مشروط شدن دانشجویان و درس نخواندن و کاهش رشد علمی شود، این روش غلط است.
نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: افراط و تفریط در همه حال بد است. دانشگاه باید زنده باشد و دانشجو باید بداند که در کشور چه می گذرد ، اما فعالیت اصلی دانشگاه برای پیشرفت علمی و درس خواندن است . بنده معتقدم در یک جامعه ای که دانشگاه آن فعالیت علمی خوبی داشته باشد مطمئنا آن جامعه به لحاظ سیاسی هم زنده تر است.
بیژن نوباوه درپاسخ به راهکارهای کیفی شدن دانشگاهها با توجه به تاکیدات رهبری معظم به رشد علمی و فناوری عنوان کرد: بحث کیفی شدن دانشگاه بحث بسیارمهمی است، البته دانشگاه ما کیفی است و من فکر می کنم از مسایل مهم و قابل توجه، وضعیت فکری و علمی اساتید دانشگاه ها هیات های علمی در دانشگاهها هستند. ما در این زمینه کم گذاشته ایم.
وی افزود: متاسفانه یک از معضلات ما در بسیاری از دانشگاه های داخلی به خصوص در ارتباط با جذب فرار مغزها به کشورهای دیگر، توسط اساتید دانشگاه انجام می شود، مشاهده شده است که در دانشگاه ، روز اولی که دانشجو وارد دانشگاه تهران شده است ، برخی استادان نحوه پذیرش دانشجو به دانشگاه آمریکا را به دانشجو آموزش می دهند و این نشان می دهد که ما در این زمینه دچار یک مشکل اساسی هستیم .
نوباوه در ادامه تصریح کرد: به نظر من این موضوع پیش از اینکه یک مساله دانشگاهی باشد یک موضوع امنیتی است و این مساله در حد خیانت در کشوراست . لذا باید جلوی این کار گرفته شود و کسانی که این کار می کنند و در هیات های علمی دانشگاه حضور دارند مواخذه شوند و از طرفی دانشجویان را آگاه کنیم .

۱۳۹۳/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...