نسخه چاپی

سناتور آمریكایی: باید ارتباط با دولت سوریه را از سر بگیریم

سناتور «ریچارد بلك» با انتقاد مجدد از سیاست دولت آمریكا در قبال تحولات خاورمیانه، گفت واشنگتن باید سفارت خود در دمشق را بازگشایی كرده و مخالفان دولت سوریه را از مقر دیپلماتیكی كه در اختیارشان قرار گرفته بیرون كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ریچارد بلک» سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید آمریکا باید سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرده و مبارزه با گروه تروریستی «داعش» را با هماهنگی با دولت سوریه ادامه دهد.

آقای بلک که با پایگاه خبری «پراودا» روسیه مصاحبه می‌کرد، در این رابطه گفت: «ایالات متحده باید سفارت سوریه را بازگشایی کرده و مقر دیپلماتیکی را که شورشی‌های سوری از آن جهت لابی برای دریافت تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کنند، تعطیل کنند.»

وی افزود: «باید به آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) دستور داده شود تا از تمامی اقداماتش علیه سوریه، از جمله جنگ تبلیغاتی دست بردارد. باید به آن‌ها اعلام شود که هدف ایالات متحده کسب اطمینان از بقای سوریه است، چراکه این کشور در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه، اجتناب‌ناپذیر است.»

این سناتور آمریکایی که از ابتدای بحران سوریه مخالف اقدام علیه این کشور بوده و حتی با ارسال نامه‌ای به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از وی به دلیل مبارزه با تروریسم تقدیر کرده (اینجا)، در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه «سوریه مهمترین خاکریز در برابر داعش است»، گفت: «ایالات متحده باید تمام منابع مالی که برای آموزش تروریست‌ها در ترکیه، اردن، عربستان سعودی و قطر تخصیص داده شده را قطع کند. ایالات متحده همچنین باید ارتباط نظامی پنهانی با دولت سوریه برقرار کند تا از این طریق بتواند حملات هوایی خود را با ارتش عربی سوریه هماهنگ کند.»

وی افزود: «ایالات متحده باید همراه با روسیه، دریافت مجوز پرواز در آسمان سوریه را خواستار شود تا جنگنده‌های ما بتوانند به صورت قانونی به حریم هوایی این کشور وارد شوند. از آنجایی که از طریق دریای مدیترانه تمام مناطق سوریه به خوبی در دسترس است، این کار موجب می‌شود تا دیگر نیازی به دریافت مجوز پرواز از ترکیه که به صورت مخفیانه با «داعش»، «(جبهه) النصره» و دیگر سازمان‌های تروریستی در ارتباط است، نباشد.»

آقای بلک همچنین با اشاره به اینکه اکنون شهر «رقه» در سوریه به مرکز اصلی فعالیت‌های داعش بدل شده، گفت آمریکا و روسیه باید با خارج کردن غیرنظامیان از این منطقه، رقه را به طور مداوم هدف حمله قرار دهند. وی همچنین خواستار ارائه اطلاعات دقیق ماهواره‌ای از مواضع تروریست‌ها به ارتش سوریه و عراق شده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع ارسال نامه به رئیس‌جمهور سوریه پرداخت و گفت آن نامه را با هدف تقدیر از اقدامات اسد برای نجات مسیحیان و دیگر اقلیت‌های مذهبی در برابر تروریست‌ها به دمشق ارسال کرده است.

آقای بلک با بیان اینکه نگران آن است که آمریکا در جناحی بایستد که تروریست‌ها ایستاده‌اند، در مورد واکنش‌ها به آن نامه، گفت: «تا پیش از نامه من، هیچ کس جرات نکرده بود سیاست خارجی آمریکا را به چالش بکشاند. آن نامه واکنش‌های گسترده‌ای در جهان به همراه داشت، چراکه رسانه‌های اصلی واقعیت نقش ما در سوریه را افشا نکرده بودند.»

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...